ارتش ترکیه شمال عراق و سوریه را بمباران می کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های عربی بامداد پنجشنبه از حملات هوایی ارتش ترکیه و گلوله باران های توپخانه ای در شمال عراق و سوریه خبر دادند.

گزارش ها حاکی از آن است که ترکیه مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) را در امتداد رودخانه السجور به شدت بمباران می کند.

منابع محلی می گویند توپخانه و حملات هوایی ترکیه به مواضع قاسم می تواند آغاز عملیات جدید ارتش ترکیه در شمال سوریه باشد.

بر این اساس، بمب افکن های نیروی هوایی ترکیه همزمان با عیسی مواضع ایساد را بمباران کردند و همزمان کاروان بزرگی از نیروهای ترکیه وارد شمال سوریه شدند.

منابع همچنین می گویند جنگنده های ترکیه مناطقی از شمال عراق را نیز به شدت بمباران کرده اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از خبرنگار خود در الحسکه اعلام کرد: ترکیه با شلیک توپخانه و موشک به روستاهای شهر ابوراسین در حومه شمال غربی الحسکه حمله کرده است.

سانا چهارشنبه شب همچنین اعلام کرد که ارتش ترکیه و مزدورانش تعدادی از روستاهای حومه شمال غربی استان الحسکه را با توپ و موشک سنگین مورد حمله قرار دادند.

این حملات زمانی انجام شد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت که عملیات نظامی جدیدی در مرز جنوبی این کشور برای ایجاد یک منطقه امن 30 کیلومتری آغاز خواهد شد. [در سوریه] ايجاد كردن.

صبح روز یکشنبه پایگاه نظامی زلیکان متعلق به نیروهای ترکیه در شمال عراق (البعشیکه) هدف حمله پهپادی گروه های مخالف و تهاجم به عراق قرار گرفت.

ترکیه مدت هاست که تمامیت ارضی شمال عراق را با ادعای مخالفت با گروه تروریستی پ.ک.ک نقض کرده و اکنون به بهانه نیروهای القاعده حاکمیت سوریه را نقض می کند. پ.ک.ک که 35 سال است با دولت آنکارا در جنگ بوده است، گروهی تروریستی از ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا محسوب می شود.

آنکارا مدعی است که جنگجویان حزب کارگران کرد (پ‌ک‌ک) مسئول کشته شدن بیش از 40 هزار شهروند ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند. از سوی دیگر صدها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه تخلیه شد.

دیدگاهتان را بنویسید