حملات هوایی ارتش ترکیه به مناطق شمالی عراق و سوریه/ 32 تروریست به هلاکت رسیدند


ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912427

آژانس مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق گزارش داد که ارتش ترکیه بیش از 25 حمله هوایی علیه مقر و پایگاه های یگان های مدافع خلق (YPG) و حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در مرزهای القاعده انجام داده است. حسکه، روستاهای حلب، رقه و کوبانی در شمال سوریه و گل سرخ های شهر مائوت، کوه قندیل، کوه کورتک، کوه اسوس و مرزهای منطقه برودوست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آژانس مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق امروز (یکشنبه 29 آبان) اعلام کرد که ارتش ترکیه از صبح امروز 25 عملیات هوایی در مناطق شمالی عراق و سوریه انجام داده است.

سازمان مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای که نسخه ای از آن در سایت المعلومه منتشر شد، اعلام کرد: صبح امروز ارتش ترکیه بیش از 25 حمله هوایی به مقر و پایگاه های مردمی انجام داد. یگان‌های حفاظت (YPG) و حزب کارگران کرد پ‌ک‌ک عملیات‌هایی را در مرزهای الحسکه، روستاهای حلب، رقه و کوبانی در شمال سوریه و گل سرخ‌های شهر ماوت، کوه قندیل، کوه انجام داده‌اند. کورتک، کوه ایسوس و مرزهای منطقه برودوست.

در ادامه این بیانیه آمده است: این حملات منجر به کشته شدن 32 نیروی YPG و PKK و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

وزارت دفاع ترکیه امروز اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور عملیات‌هایی را علیه پ‌ک‌ک و گروه‌های داخلی آن در شمال سوریه و عراق انجام داده‌اند.

روز گذشته (شنبه 19 نوامبر) وزارت دفاع ترکیه با انتشار عکس هایی از جنگنده های خود در شمال سوریه و عراق، از آغاز حملات هوایی این کشور خبر داد و در توضیح عکس ها نوشت: زمان محاسبه فرا رسیده است.

گفته می شود این اقدام ترکیه در واکنش به انفجار تروریستی سیزدهم همین ماه (آبان ماه) در استانبول و کشته شدن شش نفر بوده است. آنکارا پ ک ک را به دست داشتن در این حمله متهم کرد.

منابع خبری مطلع گفتند که بیش از 50 هواپیمای جنگی و 20 هواپیمای بدون سرنشین در این عملیات شرکت داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید