حملات هوایی ترکیه در حسکه سوریه ادامه دارد


ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914263

خبرگزاری سانا گزارش داد که ارتش ترکیه و گروه های وابسته به آن امروز چندین روستا در حومه حسکه را مورد حمله توپخانه ای قرار دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خبرگزاری سانا گزارش داد که ارتش ترکیه و گروه های وابسته به آن امروز چندین روستا در حومه حسکه را مورد حمله توپخانه ای قرار دادند.

منابع اطلاعاتی گفتند این حمله دو روستای تل اللبان و الکوزلیه در منطقه تل تمر واقع در حومه شمالی حسکه را هدف قرار داد.

بر اساس این گزارش، این حملات ترکیه به برخی مواضع و زیرساخت ها در منطقه آسیب وارد کرده است.

در همین حال، منابع رسانه ای دیگر گزارش دادند که ارتش ترکیه صبح امروز حملات جدیدی را در حومه رقه و حلب در شمال سوریه انجام داد.

این منابع گفتند که ترکیه در این حمله مواضع نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) را هدف قرار داده است.

همزمان با ادامه حملات هوایی آنکارا، منابع آگاه در مناطق شمالی سوریه از تکمیل مقدمات آغاز عملیات زمینی ترکیه در آن منطقه خبر دادند.

منابع آگاه به العربی الجدید گفتند: مقدمات عملیات زمینی در حال حاضر تکمیل شده است و احتمال دارد تل رفعت در حومه شمالی حلب و همچنین شهر عین العرب (کوبانی) در ضلع شرقی باشد. فرات، هدف بعدی ترکیه خواهد بود.

یک مقام ارشد نظامی مخالفان سوری نیز اعلام کرد که ارتش ترکیه تجهیزات جدیدی را از طریق گذرگاه باب السلمه وارد سوریه کرده است و این تجهیزات شامل تانک، توپ و تجهیزات لجستیکی است.

به گفته این منبع، ترکیه همچنین بخش کاملا نظامی ادلب را به حومه غربی حلب منتقل کرده است.

ترکیه روز یکشنبه ۲۰ نوامبر عملیات نظامی موسوم به «شمشیر پنجه» را علیه نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) در مناطق شمالی عراق و سوریه آغاز کرد و تهدید به انجام عملیات زمینی کرد.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در همین راستا بر ادامه عملیات نظامی آنکارا در مناطق شمالی این دو کشور علیه گروه های مسلح کرد مستقر در این مناطق تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید