انهدام 7 فروند موشک اسرائیلی توسط پدافند سوریه در آخرین حملات هوایی

ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792806

مرکز آشتی سوریه روسیه وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هفت فروند از هشت موشک شلیک شده توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی در سوریه بامداد پنجشنبه توسط نیروهای دفاعی سوریه دستگیر و منهدم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیا الیوم، مرکز آشتی روسیه در سوریه مستقر در پایگاه حمیمیم از رهگیری و انهدام هفت حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه بامداد پنجشنبه خبر داد.

بر اساس این گزارش، سرلشکر فادیم کولیت، معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت: چهار فروند جنگنده اف 16 اسرائیل حوالی 16 دسامبر بین ساعت 01:51 تا 01:00 هشت فروند موشک از بلندی های جولان اشغالی شلیک کردند. : فرودگاه بین المللی 59 دمشق گلوله باران شد.

وی افزود: پدافند هوایی سوریه با استفاده از سامانه‌های پدافندی، هفت موشک از هشت فروند موشک را رهگیری و منهدم کرده است.

این مقام نظامی روسیه همچنین گفت که در این حمله یک نفر کشته و چند نفر نیز کشته شدند.

یک منبع نظامی سوری صبح پنجشنبه گفت که پدافند هوایی سوریه در برابر تهاجم موشکی اسرائیل مقاومت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سوریه، دشمن رژیم صهیونیستی حوالی ساعت 12 و 50 دقیقه بامداد، منطقه جنوبی جولان اشغالی را با راکتی به سمت مناطق جنوبی این کشور هدف قرار داد.

این منبع افزود: پدافند هوایی ما با موشک های متجاوز مقابله کرد و اکثر آنها را ساقط کرد. این حمله راکتی منجر به شهادت یک سرباز و خسارات مادی شد.

پیش از تایید خبرگزاری سوریه، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که به نظر می‌رسد حملات صبح پنج‌شنبه منطقه‌ای در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق بوده است.

رژیم صهیونیستی بارها مناطق مختلف سوریه را هدف قرار داده و حریم هوایی این کشور را نقض کرده است. البته پدافند هوایی سوریه بارها با این حملات غیرقانونی مخالفت کرده است. رژیم صهیونیستی یکی از حامیان گروه های تروریستی در سوریه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید