پدافند هوایی سوریه 3 موشک جنگنده صهیونیستی را سرنگون کرد


ساعت: 01:20
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1910999

معاون مرکز آشتی طرف های متخاصم روسیه در سوریه از مقابله سامانه پدافند هوایی سوریه با موشک های جنگنده های رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تاس، یکی از مقامات مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که حداقل سه موشک از هشت موشک شلیک شده رژیم صهیونیستی توسط سامانه های پدافند هوایی سوریه رهگیری و سرنگون شده است.

این خبر را اولگ اگوروف، معاون مرکز روسیه برای آشتی طرف های متخاصم در سوریه (وابسته به وزارت دفاع روسیه) اعلام کرد و گفت: سامانه های پدافند هوایی سوریه سه موشک از هشت موشک شلیک شده توسط جنگنده های اسرائیلی را رهگیری کردند. حریم هوایی لبنان اهدافی را در استان حمص سوریه منهدم کردند.

این مقام نظامی روسیه دو روز پس از حمله رژیم صهیونیستی به حومه حمص، کارآمدی سامانه موشکی سوریه را در این حمله ارزیابی کرد.

شامگاه یکشنبه شبکه تلویزیونی المیادین لبنان به نقل از منابع میدانی گزارش داد که پدافند هوایی سوریه به اهداف متخاصم در حومه جنوب شرقی حمص حمله کرده است. منابع خبری از کشته شدن 2 نظامی سوری و زخمی شدن 3 تن دیگر در این حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه شعیرات در حومه حمص خبر دادند.

همچنین وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه ای حمله هوایی یکشنبه شب رژیم صهیونیستی به فرودگاه الشعیرات سوریه را که چندین شهید و مجروح برجای گذاشت، محکوم کرد. وزارت امور خارجه لبنان با اعلام همبستگی کامل با دولت و مردم سوریه پس از این حمله هوایی، تصریح کرد: این گونه حملات نقض آشکار قوانین و عرف بین المللی است، از سوی دیگر این حمله توسط جنگنده های ارتش سوریه انجام شده است. رژیم صهیونیستی حریم هوایی لبنان را که تهدیدی مستقیم برای امنیت پروازهای هوایی لبنان و ثبات و امنیت بین المللی تلقی می شود، نقض می کند.

وزارت امور خارجه لبنان در پایان تاکید کرد که حق خود را برای شکایت به سازمان ملل در خصوص این تجاوز هوایی و نقض حریم هوایی این کشور می داند.

دیدگاهتان را بنویسید