انهدام پهپادهای تهاجمی توسط سامانه های پدافند هوایی کشور


ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921000

هواپیماهای بدون سرنشین ارتفاع پایین برد 1401 ارتش ذوالفقار در جریان عملیات توسط سامانه های موشکی ارتفاع پایین مجید و سامانه کنترل آتش توپخانه خاتم منهدم شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در مرحله اصلی رزمایش ذوالفقار 1401، پهپادهای نیروهای تهاجمی سازمان یافته که قصد ورود به منطقه عمومی رزمایش را داشتند، توسط سامانه‌های راداری مستقر در منطقه عمومی رزمایش شناسایی، شناسایی و رهگیری شدند. و سپس با شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور هماهنگ شد.هدف درگیری و انهدام به سامانه موشکی مجید ارتفاع پایین و سامانه کنترل آتش توپخانه خاتم سپرده شد که با پرتاب موفقیت آمیز موشک و گلوله های توپخانه ساقط شد. از این سیستم ها

سامانه موشکی پدافند هوایی چابک مجید اولین سامانه موشکی الکترواپتیکی با برد اصابت 8 کیلومتر است و با توجه به نوع ویژگی ها، انعطاف پذیری و توانایی حرکت تاکتیکی سریع پس از عملیات، امکان رهگیری و شناسایی سیگنال را دارد. سامانه ها و خنثی کردن هرگونه رویارویی در کنار لشکرهای دشمن.

همچنین این سامانه مجهز به دوربین حرارتی برد بلند است که در این رزمایش ضمن تلفیق با سامانه کنترل آتش توپخانه راداری خاتم، توان شبکه ای این سامانه با نمایش دقیق توان رزمی هوا نیز مورد ارزیابی قرار گرفت. نیروهای دفاعی در درگیری با اهداف هوابرد و ارتفاع کم را به شدت افزایش دادند.

دیدگاهتان را بنویسید