شهامت دولت سیزدهم برای سوق دادن یک اقتصاد بیمار و اجاره ای به سمت یک اقتصاد مولد و پربازده


ساعت: 09:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839149

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس؛

نخعی گفت: طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها طرح بسیار بزرگی است و کمتر دولتی جسارت و جرات چنین اقدامی را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی نخعی نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خاورستان درباره طرح ترویج توزیع عادلانه یارانه ها گفت: مبنای قیمت واقعی در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: این موضوع انگیزه استفاده از ارز 4200 تومانی را در افراد جویای سوء استفاده ایجاد می کند.

نماینده مردم نبندان و سربیشه گفت: عده ای به بهانه واردات کالاهای اساسی به دنبال ارز ترجیحی بودند و دیدیم که خیلی ها آن ارز را گرفتند اما به تعهدی که باید عمل می کردند عمل نکردند.

نهای گفت: از سوی دیگر رانت های زیادی در رابطه با خود کالاهای اساسی و قاچاق گسترده آن در کشور وجود داشت.

وی گفت: آنچه در سال های اخیر رخ داده است، اقتصاد ما را به شدت آلوده به رانت، فساد، قاچاق و سوء استفاده در بخش های مختلف کرده و تامین کالاهای اساسی در کشور را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر انگیزه تولید برخی اقلام مانند دانه های روغنی و بسیاری از اقلامی که می تواند نقش بسیار راهبردی در استقلال غذایی هر کشور داشته باشد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. “

نخعی ادامه داد: چون قیمت تمام شده داخل با قیمت وارداتی متفاوت بود و عملاً انگیزه ای برای تولید این اقلام وجود ندارد.

وی افزود: از سوی دیگر، سود و مزیت ارز ترجیحی که باید بین مردم توزیع می شد، درصد بالایی از آن عملا به سر سفره مردم نمی رفت و به جیب برخی دلالان و افرادی می رسید که به فکر منافع خود هستند.»

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: از این رو دولت باید برای اقتصادی آلوده به رانت، فساد و سوء استفاده تلاش می کرد و اقتصاد را به سمت اقتصاد مولد و مولد با کمترین رانت و سو استفاده می کرد. سو استفاده کردن.”

نهایی با بیان اینکه می توان از این به عنوان یک عملیات بزرگ اقتصادی تعبیر کرد، افزود: رئیس جمهور می خواهد اقتصاد بیمار، غیرمولد و بسیار کم بهره وری را به یک اقتصاد مولد با بهره وری بالا تبدیل کند و البته این نوع جراحی و درمان دامنه خاص خود را دارد. و ناگزیر می تواند در همان ابتدا مشکلاتی را در جامعه ایجاد کند.

وی ادامه داد: این طرح باید با در نظر گرفتن اثرات منفی که ممکن است داشته باشد و مشکلات احتمالی که برای مردم پیش خواهد آمد باید مدیریت شود تا این طرح با کمترین عواقب و مشکلات در جامعه و آنجا اجرا شود. یک مشکل خاص برای مردم است.”

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تدابیری اندیشیده شده است، گفت: مردم آنها را با همان قیمت قبلی خریداری می کنند.

نخعی افزود: برای جبران سایر کالاهای اساسی مانند روغن، مرغ و کالاهای مشابه در قالب یارانه.

وی گفت: به نظر می رسد گزارش هایی که در این ایام می آید در بحث یارانه ها و تامین برخی پست های کلیدی که موقتی هستند مشکل داشته باشد.

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نیز در مجلس رصد و بررسی می کنیم، تذکر می دهیم و پیگیری می کنیم.

نهای گفت: طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها طرح بسیار بزرگی است و کمتر دولتی جسارت و جسارت انجام چنین اقداماتی را دارد.

وی گفت: خدای نکرده در آینده نزدیک با اتفاقاتی که در حال رخ دادن است و به نوعی درمان اقتصاد کشور است، اقتصاد مولد و مولد داشته باشیم و سپس به سایر مولفه ها و مشکلات اقتصادی در حوزه بپردازیم. از اقتصاد کشور است.»

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ترویج توزیع عادلانه یارانه ها یک ضرورت برای کشور بود و دولت شجاعت نشان داد. البته همه ارکان، همه افرادی که به نوعی تأثیرگذار هستند، همه ما باید کمک کنیم.» مجلس و سایر دستگاه ها باید کمک کنند و مهم ترین چیز حمایت خود مردم است، همه باید کمک کنیم. برای عبور از این دوره گذار و امیدواریم که اقتصاد بیمار ما به یک اقتصاد مولد و پربازده منجر شود.

نخعی بیان کرد: همچنین مواردی را که مطرح کرده ام به صورت مستمر رصد و پیگیری می کنیم. وزرای ردیف به طور مرتب در کمیسیون های تخصصی مجلس و صحن علنی شرکت می کنند و گزارش ارائه می دهند و نظرات نمایندگان محترم را استماع می کنند و شبانه روز شرکت می کنند.

وی افزود: امیدواریم با هم افزایی که در کشور وجود دارد و همدلی و همراهی مردم عزیزی که در حال شکل گیری است و با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد اما به نفع مشترک کشور است، این امر واقعاً منجر به آن چیزی شود. سیاستمداران بخواهند و خدای ناکرده در آینده ای نزدیک با اتفاقی که می افتد و به تعبیری درمان در بخش های مختلف اقتصادی کشور است، واقعاً می توانیم یک اقتصاد مولد و مولد داشته باشیم که بعداً به اقتصاد دیگر می رود. مولفه ها و سایر مسائل در حوزه اقتصاد کشور. پرداخت شود.

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح یک ضرورت برای کشور و دولت بود. جسارت می‌خواست. همه ما باید کمک کنیم. آنها باید مراقب باشند که هیچ اشتباهی مرتکب نشوند.

نخعی گفت: در بحث یارانه ها گلایه هایی وجود دارد که باید رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: دیروز شنیدیم که رئیس جمهور دستور بازنگری در موضوع یارانه ها را صادر کرده و گفته اند که مسئولان باید با مردم به صراحت صحبت کنند که چرا به آنها یارانه می دهند و دیگران نه.

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور دستور دادند این موضوعات با حساسیت و شفافیت دقیق تری به مردم اعلام شود تا این مشکلات کوچک وجود داشته باشد و خدای ناکرده اتفاقی که می افتد باشد. اتفاق می افتد -اوایل.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید