حزب الله لبنان توسعه منطقه را به سمت نابودی رژیم صهیونیستی سوق می دهد/ حزب الله در تولید پهپاد از دیگر کشورهای منطقه جلوتر است


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810386

یک کارشناس بین المللی با اشاره به ورود پهپاد لبنانی به حزب الله و عمق 70 کیلومتری سرزمین های اشغالی گفت: حزب الله روند توسعه استراتژیک در سرزمین های اشغالی را با سرعت بیشتری به سمت نابودی رژیم صهیونیستی پیش می برد.

حمید کوشایند کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا; وی با اشاره به ورود پهپاد لبنانی به حزب الله در عمق 70 کیلومتری سرزمین های اشغالی، گفت: در 30 بهمن ماه شاهد یک اتفاق نادر و بزرگ در عمق 70 کیلومتری سرزمین های اشغالی بودیم. مستقر در لبنان وی وارد حریم هوایی سرزمین های اشغالی شد و پس از حدود 40 دقیقه پرواز موفقیت آمیز عملیاتی برای شناسایی و جمع آوری اطلاعات به سلامت به لانه خود بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: تمامی تلاش‌های سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل از جمله سنگ‌آهن، جنگنده‌های F-16 و بالگردهای آپاچی برای سرنگونی پهپادهای حزب‌الله شکست خورده است، منطقه الجلیل و بازگشت به پایگاه خود در لبنان بدون شناسایی توسط رادارهای ارتش اسرائیل.

خوشیند با اشاره به سخنرانی اخیر دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: عملیات شناسایی پهپادهای حزب الله دو روز پس از سخنرانی سید حسن نصرالله انجام شد که وی گفت؛ عملیات شناسایی پهپادهای حزب الله انجام شد. ما توانایی تبدیل هزاران موشک خود را به موشک‌های با دقت بالا (نقطه زن) به دست آورده‌ایم و در طول سال‌ها این کار را انجام داده‌ایم و به اشغالگر دشمن می‌گوییم که به دنبال موشک‌های دقیق ما است. هر چقدر می خواهید جستجو کنید و ما منتظر شما هستیم.

به گفته دبیرکل حزب‌الله لبنان، آنها سال‌هاست که در لبنان پهپاد می‌سازند و می‌توانند این تجهیزات را از هر کسی که از لبنان بخواهد بخرند. دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: مقاومت اسلامی نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر، علی‌رغم فشارهای شدید خارجی و تهدیدات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی، لبنان به ابعاد قابل‌توجهی از «فناوری پیشرفته» در ساخت، تولید انبوه و استفاده از زمین به هوا دست یافته است. موشک ها و پهپادها

وی ادامه داد که در این راستا حزب الله لبنان به یکی از «صاحبان اصلی پهپادهای عملیاتی» تبدیل شده است که نه تنها در منطقه بلکه در جهان فعالیت می کنند. آنها ارتش دارند و جزو شرکای منطقه ای آمریکا هستند و دارای ساختار نظامی رسمی و نیروی هوایی، دریایی، زمینی و دفاعی هستند، در هر دو حوزه موشکی و پهپادی آنطور که حزب الله دارد، توانمندی مناسبی ندارند.

این کارشناس بین المللی گفت: این یک مزیت استراتژیک برای حزب الله است که می تواند به روند توسعه استراتژیک در سرزمین های اشغالی سریعتر برای نابودی رژیم صهیونیستی منجر شود. این نشان می دهد که سیستم گنبد آهنین و رادارهای اطلاعاتی ارتش اسرائیل نشان می دهد که تل آویو با وجود استفاده از تجهیزات نظامی مدرن و سازمان های اطلاعاتی مدرن، قادر به مقابله با مقاومت اسلامی لبنان نیست.

خوشیند با اشاره به ورود پهپاد حسن به حریم هوایی فلسطین اشغالی، گفت: این به معنای واقعی کلمه یک شکست بزرگ از نظر امنیتی و اقتصادی برای رژیم صهیونیستی است: آپاچی پرواز می کند و در هنگام جنگنده F-16 این پهپاد را مختل و سرنگون نمی کند. پرواز بیش از 22000 دلار در ساعت، یک هلیکوپتر آپاچی 5000 دلار در ساعت پرواز می کند و هر موشک شلیک می کند. هزینه ساخت گنبد آهنین حدود 50 هزار دلار برای ارتش اسرائیل است.

این کارشناس بین الملل با اشاره به اینکه روند درگیری نظامی به تدریج از «انسان محوری» به «تجهیز محوری» تغییر می کند، ادامه داد: جنگ ها در راستای نقش تجهیزات نظامی به ویژه موشک ها و به ویژه هواپیماها در حال حرکت است. «تعداد هواپیماهای بدون سرنشین در حال افزایش است.

وی گفت: «پهپادها ابزاری آسان و ارزان برای وارد کردن «خسارات سنگین و پرهزینه» هستند. فواید گسترش آهن و ترس در فلسطین اشغالی؛ بدون صدها میلیون دلار تجهیزات رژیم صهیونیستی برای نابودی آنها!

آنها با خوشحالی می گویند که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد جنگ زمینی، دریایی، هوایی و موشکی را علیه لبنان آغاز کند، هزینه های زیادی را متحمل خواهد شد، هم از نظر تخریب نظامی و هم از نظر تخریب صنعتی، هسته ای، هسته ای. تسلیحات و زیرساخت‌های نظامی و با توجه به آسیب‌های روانی و گسترش هراس روزافزون در میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی، خاطرنشان کرد: البته چنین جنگی باعث ویرانی بزرگ و شاید نابودی کامل رژیم صهیونیستی می‌شود. رژیم صهیونیستی باید بداند که در هر ماجراجویی نظامی، درگیری با مقاومت اسلامی که اکنون بخش مهمی از لبنان است، به سلامت از بین نخواهد رفت.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید