رژیم صهیونیستی مدعی است سه پهپاد حزب الله را سرنگون کرده است


ساعت: 23:19
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880350

ارتش رژیم صهیونیستی شنبه شب اعلام کرد سه پهپاد حزب الله لبنان را که به سمت میدان گازی کاریش در حرکت بودند، سرنگون کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ارتش اسرائیل شنبه شب اعلام کرد که سه پهپاد حزب الله را که به سمت سکوی گازی کاریش در شرق مدیترانه در حرکت بودند، سرنگون کرده است.

یک منبع صهیونیستی به رویترز گفته است که نیروی هوایی و دریایی این رژیم این پهپادها را رهگیری و سرنگون کرده است.

به گفته این منبع، پهپادهای ارسالی حزب الله به این منطقه غیرمسلح بوده اند.

میدان گازی کاریش مورد مناقشه لبنان و رژیم صهیونیستی است. دو روز پیش دو فروند شناور حفاری متعلق به رژیم صهیونیستی وارد خط مرزی مورد مناقشه شدند و یکی از آنها نیز چندین مایل از آن خط عبور کرد.

تل آویو مدعی است که میدان گازی کاریش در آب های مورد مناقشه نیست، بلکه در منطقه انحصاری اقتصادی رژیم صهیونیستی قرار دارد. 15 ژوئن گذشته یک کشتی حفاری متعلق به شرکت انرژی وارد منطقه مورد مناقشه شد که با واکنش و محکومیت گسترده بیروت مواجه شد.

از سوی دیگر برخی منابع یونیفل به روزنامه الاخبار گفتند که ناوهای جنگی آمریکا وارد میدان کاریش شده و اقداماتی را برای حفاظت از سکوی شناور در آن میدان انجام داده اند.

از اکتبر 2020، مذاکرات فنی بین رژیم صهیونیستی و لبنان برای حل و فصل اختلافات مرزی دریایی با میانجیگری آمریکا آغاز شد. لبنان در اردیبهشت ماه گذشته منطقه مورد مناقشه را به دلیل محاسبات اشتباه قبلی از خط 23 به خط 29 تغییر داد و این منطقه مورد مناقشه به 1400 کیلومتر رسید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید