سنتکام مدعی است که یک پهپاد را در شرق سوریه سرنگون کرده است

فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» مدعی است که یک پهپاد را بر فراز یکی از پایگاه‌های نیروهای اشغالگر آمریکا در شرق سوریه سرنگون کرده است.

به گزارش سایت عربی 21، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در صفحه توئیتر خود مدعی شد که یک پهپاد را در منطقه شرق سوریه سرنگون کرده است.

سنتکام اضافه کرد که این پهپاد در تلاش بود پایگاهی را در آن منطقه شناسایی کند.

فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی است که این پهپاد ساخت ایران است.

سنتکام در 20 ماه گذشته اعلام کرد که سه پهپاد انتحاری ناشناس پایگاه نظامی التنف در شرق سوریه را هدف قرار دادند.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده ادعا کرد که در آن حمله دو پهپاد را سرنگون کرده است، اما پهپاد سوم به ساختمانی در آن پایگاه برخورد کرد.

سخنگوی سنتکام در آن زمان گفت که این حملات منجر به زخمی شدن دو تن از اعضای گروه مسلح و تروریستی ارتش آزاد سوریه وابسته به آمریکا شد، اما نیروهای آمریکایی حاضر در این پایگاه آسیبی ندیدند.

تقریبا یک ماه پیش منابع محلی از شروع حملات موشکی شدید علیه پایگاه نیروهای آمریکایی در نزدیکی میدان نفتی عمر واقع در حومه شرقی دیرالزور خبر دادند.

بر اساس این گزارش، صدای انفجارهای مهیبی در مناطق اطراف پایگاه آمریکایی در میدان نفتی العمر شنیده شد و سپس جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی آمریکایی بر فراز این منطقه به پرواز درآمدند.

این منابع افزودند: با توجه به دقت اصابت موشک ها به اهداف و صدای آژیر هشدار و پرواز بالگرد از داخل میدان نفتی، احتمال کشته یا زخمی شدن تعدادی در این حمله موشکی وجود دارد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در دسامبر 2016، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروه شدند و از همان زمان به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) تحت حمایت آنها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور تروریست ها بوده است. اقدامات اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی ها در شرق و شمال شرق سوریه هدف دیگری جز غارت نفت ندارند و حضور آنها غیرقانونی است.

دیدگاهتان را بنویسید