صهیونیست ها نمی توانند به تاسیسات هسته ای ایران حمله کنند/محور مقاومت چتر امنیتی برای توان هسته ای ایران ایجاد می کند

ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793497

علیرضا عرب گفت: صهیونیست ها در موقعیتی نیستند که به تنهایی به تاسیسات هسته ای ایران حمله کنند و راهبرد آنها متقاعد کردن آمریکا به این کار است، بنابراین اگر حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران صورت گیرد، آمریکا این کار را انجام می دهد. . “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا عرب در گفتگو با راه آرمان; وی با بیان اینکه دولت بایدن نمی خواهد در منطقه غرب آسیا مداخله نظامی کند، گفت: تمرکز اصلی آمریکایی ها روی شرق آسیا و چین خواهد بود و در این بین صنعت اسلامی ایران در حال توسعه است که این مهم است. برای اسرائیلی ها غیر قابل تحمل است.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: ارزیابی صهیونیست ها این است که جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگری به آستانه مشکلات هسته ای نزدیک شده است و در این میان آمریکایی ها حتی از گزینه نظامی در مقابل ایران صحبت نمی کنند. مسائل هسته ای: این به دلیل استراتژی عالی آمریکاست که نمی خواهد در منطقه مداخله نظامی کند و این مسائل برای اسرائیل دردسر مضاعفی است که برای آنها غیرقابل تحمل است.

وی گفت: ارزیابی کلی اسرائیلی‌ها این است که در گفت‌وگوی راهبردی و مستمر با آمریکایی‌ها می‌توانند حداقل به صورت نمادین آنها را متقاعد کنند که از گزینه نظامی در مقابل ایران صحبت کنند. وضعیت ایران خروج از برنامه هسته‌ای است و اسرائیلی‌ها بر این عقیده‌اند که تا زمانی که گزینه نظامی معتبر و تهدید نظامی علیه ایران ارائه نشود، جمهوری اسلامی ایران عقب‌نشینی نخواهد کرد.

عرب گفت: آمریکایی ها حضور نظامی خود را در منطقه کاهش می دهند، با توجه به اینکه استراتژی آنها مداخله نظامی نیست. حتی اگر صحبت از گزینه نظامی در قبال برنامه هسته ای ایران شود، این امر جدی نخواهد بود و صرفاً به دلیل فشار اسرائیل اتفاق می افتد و ایران آن را جدی نمی گیرد.

این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه اسرائیلی ها در رابطه با پروژه هسته ای ایران آسیب های زیادی می بینند، گفت: اسرائیلی ها به تنهایی توانایی حمله به تاسیسات هسته ای ایران را ندارند و راهبرد آنها دخالت آمریکاست. آمریکا را تشویق کنید. در صورت حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران، کشورها باید این کار را انجام دهند.

وی افزود: اسرائیلی ها معتقدند اگر خودشان توانایی این حمله را ندارند به این دلیل است که تاسیسات هسته ای ایران پراکنده است و از امنیت بالایی برخوردار است، اسرائیل برای حمله به این تاسیسات به بمب های سنگر جدید نیاز دارد. این نوع بمب ها را آمریکایی ها به اسرائیلی ها ندادند.

وی گفت: علاوه بر این، این محور مقاومت، چتر امنیتی را برای مشکل هسته ای ایران در سراسر منطقه ایجاد کرده است. آنها در کنار محور مقاومت هستند و موشک ها و پهپادها در محور مقاومت از چندین جبهه جنوبی اسرائیل، غزه، جبهه شمالی یعنی لبنان و جولان، محور سواحل اسرائیل، هدف قرار خواهند گرفت.

این کارشناس بین الملل افزود: علاوه بر این دو جبهه، مقاومت از چندین منطقه جغرافیایی در عراق، سوریه، ایران، یمن، موشک ها و پهپادها به صورت هماهنگ، منسجم و یکپارچه به اسرائیل ثابت خواهد کرد که در صورت وجود ارزیابی های راهبردی اسرائیل در صورت وجود در یک حمله، در همان ساعات اولیه تمامی موشک های سامانه دفاعی آنها خالی می شود و اسراییل آسیب های غیر قابل تحمل و جبران ناپذیری را متحمل می شود.

وی افزود: برای اسرائیل غیرممکن است که یک حمله نظامی مؤثر و گسترده علیه برنامه هسته‌ای ایران انجام دهد و تنها خرابکاری و ترور دانشمندان هسته‌ای ما می‌تواند توسط آنها و همچنین ایالات متحده انجام شود، زیرا استراتژی کلی آنها کاهش است. نیروهای نظامی.” وی گفت: در منطقه و عدم تمایل به مداخله نظامی در منطقه. او دست به چنین حمله ای نخواهد زد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید