آمادگی تل آویو برای پاسخ به حملات تلافی جویانه تهران/ حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران شبیه سازی شده است

آمادگی تل آویو برای پاسخ به حملات تلافی جویانه تهران/ حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران شبیه سازی شده است

روز جدید ده ها جنگنده اسرائیلی سه شنبه شب مانورهای هوایی بر فراز دریای مدیترانه انجام دادند و مدعی شدند که حمله به تاسیسات هسته ای ایران را شبیه سازی می کنند.

سران رژیم صهیونیستی که مدام در مورد حمله به ایران غیبت می کنند، از عواقب چنین اقدامی وحشت زده شده اند. روزنامه تایمز اسرائیل امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مدافع رژیم اشغالگر قدس تمرین‌هایی از جمله «پرواز از راه دور، سوخت‌گیری و حمله دوربرد» انجام داده‌اند.

در اوایل ماه جاری، اسرائیل تایمز گزارش داد که این رزمایش، به عنوان بخشی از یک تمرین بزرگ آتش نشانی نظامی، شبیه سازی یک حمله گسترده به ایران، از جمله تأسیسات هسته ای آن است.

ارابه های آتش که تقریباً تمامی شاخه های ارتش رژیم را شامل می شود، بر آموزش نبرد در مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی از جمله علیه حزب الله لبنان متمرکز شده است.

این روزنامه نوشت: با توجه به عدم اطمینان فزاینده درباره احیای مجدد برجام در بحبوحه مذاکرات طولانی، سال گذشته شاهد بودیم که نیروهای دفاعی تلاش های خود را برای آماده شدن برای تهدید نظامی علیه تاسیسات هسته ای تهران افزایش داده اند.

اوایل سال گذشته، آویو کوهاوی، رئیس ستاد ارتش اعلام کرد که دستور داده است که طرح‌های جدیدی برای حمله به ایران انجام شود. تا ماه سپتامبر، کوهاوی گفت که ارتش آمادگی ها را برای اقدام علیه برنامه هسته ای تهران «شتاب بخشیده است».

با این حال، مقامات دفاعی بر این باورند که در حالی که برخی از جنبه‌های برنامه‌های ضربتی نیروی هوایی که هنوز در مراحل ابتدایی هستند، می‌توانند در مدت زمان کوتاهی آماده شوند، برخی دیگر بیش از یک سال طول می‌کشد تا به طور کامل اجرا شوند.

تایمز اسرائیل همچنین می نویسد که نیروی هوایی علاوه بر یافتن راه هایی برای حمله به تاسیسات ایرانی که در اعماق زمین طراحی شده اند و به مهمات و تاکتیک های تخصصی نیاز دارند، برای انجام چنین حملاتی باید با پدافند هوایی مدرن تر ایران مقابله کند. نیروی هوایی همچنین باید برای انتقام مورد انتظار از ایران و متحدانش در سراسر منطقه علیه اسرائیل آماده شود.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، این مانور با هدف آماده سازی و پاسخگویی به این گونه حملات تلافی جویانه است.

طبق گزارش کانال 13، نیروی هوایی ایالات متحده قرار بود به عنوان مکمل این هواپیما با هواپیماهای سوخت رسان عمل کند. ارتش اسرائیل این گزارش را تایید نکرد و فرماندهی مرکزی آمریکا آن را تکذیب کرد و گفت: «هیچ دخالت مستقیم نظامی آمریکا در این رزمایش وجود ندارد».

سخنگوی پنتاگون همچنین دخالت مستقیم پنتاگون در این رزمایش را که قرار است تا 3 ژوئن ادامه داشته باشد، رد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید