اسرائیل در حال مانور دادن و حمله به تاسیسات هسته ای ایران است

اسرائیل در حال مانور دادن و حمله به تاسیسات هسته ای ایران است

روز جدید : رژیم صهیونیستی می گوید آخرین مراحل آموزش نظامی برای شبیه سازی حمله به تاسیسات هسته ای ایران را تکمیل خواهد کرد.

صدها چترباز اسرائیلی در آخرین مرحله رزمایش یک ماهه رژیم صهیونیستی در قبرس به نام ارابه های آتش در نقاط مختلف قبرس فرود آمدند. تل آویو می گوید هدف از این رزمایش مقابله با هرگونه وضعیت نظامی با حزب الله و همچنین آموزش حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران بود.

به گفته ارتش اسرائیل، این رزمایش که به صورت مشترک با ارتش قبرس انجام می شود، با هدف ارتقای آمادگی و صلاحیت نیروها در ماموریت های عملیاتی در اعماق دریا به نقل از لبنان است.

ارتش می گوید که هم نیروهای جذب شده و هم نیروهای ذخیره از لشکر 98 چتر نجات، به همراه واحدهای نیروی هوایی و سایر نیروهای ویژه – مانند شیت 13 – در قبرس آموزش خواهند دید.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که به هرگونه تلاش برای آسیب رساندن به تاسیسات هسته ای خود با قدرت پاسخ خواهد داد.

ارتش اسرائیل دوشنبه شب نیز در بیانیه ای اعلام کرد: سومین و آخرین دور رزمایش مشترک با ارتش قبرس با عنوان «آن سوی افق» در این کشور آغاز شده است.

در این بیانیه آمده است: «این رزمایش به حفظ و تقویت ارتش اسرائیل در مواجهه با سناریوهای نظامی متعدد در مواقع اضطراری و همچنین همکاری با ارتش قبرس برای افزایش آمادگی برای رویارویی با چالش‌های مشترک کمک می‌کند». تاثير گذار.

به گفته ارتش اسرائیل، در این رزمایش علاوه بر یگان های رزمی در ناوگان دریایی، زمینی و هوایی، قطعات یدکی نیز وجود دارد. کماندوهای نیروی دریایی اسرائیل و تیم های اطلاعاتی، مهندسی نظامی، فناوری و دفاع سایبری نیز در این مانور شرکت دارند. این مانور تا جمعه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

یکی از سناریوهای اصلی این رزمایش، عملیات زمینی در عمق جبهه دشمن است که ارتش اسرائیل در سال های اخیر همواره در دو جبهه غزه و لبنان شکست خورده است.

در همین حال منابع امنیتی در تل آویو گفتند که دور تمرینات نظامی مشترک اسرائیل در قبرس شامل تمرینات نظامی برای شبیه سازی حمله زمینی به حزب الله لبنان است.

گفتنی است سلسله رزمایش فراتر از افق بزرگترین مانور ارتش رژیم صهیونیستی از زمان تأسیس این رژیم دروغین تاکنون است. در دوره های مختلف این رزمایش سناریوی جنگ به طور همزمان در چند جبهه شمالی و جنوبی سرزمین های اشغالی تمرین شد. البته محور اصلی این مانورها در جبهه شمالی سرزمین های اشغالی بود که رژیم صهیونیستی در مبارزه با حزب الله لبنان ناکامی های بزرگی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید