استان های زاگرس; بهشت گردشگری/ توسعه زیرساخت های گردشگری موجب رشد اقتصادی می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، زمستان کم کم به پایان می رسد، آهسته آهسته صدای بهار به گوش می رسد، کردستان سرزمین مادها است، سرزمین مادران کوشا و پدران فداکار، سرزمین آواها و آوازها که برای نوازش نوازش آماده می شوند. جریان ها

کردستان سرزمین هزاره ها با آثار باستانی خود دارای فرصت ها و پتانسیل های فراوانی در زمینه گردشگری است که به دلیل ضعف زیرساخت ها در سال های اخیر حتی نامی از شهروندان آن به میان نمی آید.

بر اساس اسناد و کتب تاریخی، استان کردستان بخشی از سرزمین شرق مادها به نام پارسوا یا پرساوا است.

به همین دلیل آثار تاریخی را در دل خود جای داده است که میراث ارزشمندی است که توجه به او و برنامه ریزی مدون می تواند موجب رونق اقتصاد این استان پست باشد.


154f9b29 7829 4c47 bbd4 01b04b78d175 خبر خاکستری


گردشگری نقش مهمی در توسعه اقتصاد استان دارد

علیرضا پیران یکی از گردان های طبیعت کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی گفت: استان کردستان از نظر زیرساخت های گردشگری با نقطه مطلوب فاصله دارد و رونق صنعت گردشگری استان نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

وی افزود: شهرستان بیجار یکی از قدیمی ترین شهرهای کردستان با قدمتی 7500 ساله دارای اماکن گردشگری بکر است که متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت ها و مکان های مناسب برای پذیرایی از گردشگران همچنان در خاک و آوار محبوس هستند. ” .

پیران گفت: دولت موظف است زمینه های حضور گردشگران را فراهم کند چرا که این امر علاوه بر صرفه اقتصادی موجب تشویق سرمایه گذاران نیز می شود.


c1889f52 4906 4c9b 8982 6cf218f6a9d4 خبر خاکستری


مناطق گردشگری کردستان چندان شناخته شده نیست

رشید گربانی یکی از شهروندان کردستانی به کُردتودی می گوید: شاید نام زیویه، دریاچه مریوان و بازار آن در سال های اخیر برای مردم سراسر کشور آشنا باشد اما در این استان آثار باستانی چند هزار ساله داریم. خوب ارائه نشده است.

وی مهمترین دلیل عدم رونق گردشگری کردستان را نبود زیرساخت ها دانست و افزود: در کردستان مناسبت های خاصی مانند جشنواره پیر شالیار در اورامان و جشنواره انار در سروآباد وجود دارد که باید به خوبی شناخته شود. گردشگران در حومه شهر

پل تاریخی صلوات آباد، منطقه حفاظت شده بیجار، قلعه گبرا در کومچک یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری شهرستان بیجار است که امیدواریم روزی شاهد بازگشایی قفل این پروژه های گردشگری باشیم.

وی بیان کرد: ورود سرمایه گذاران یکی از مهم ترین عوامل توسعه صنعت گردشگری در استان کردستان است.

این شهروند کردستانی ادامه داد: توسعه گردشگری باعث بهبود زیرساخت ها و توجه به اشتغال و رشد اقتصادی در استان می شود.


16366382 0c07 424e 8daa d24a7e6b500e خبر خاکستری


930 اثر از میراث فرهنگی کردستان ثبت ملی شده است

یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان 2000 اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات ها و محوطه های طبیعی استان را شناسایی کرد که از این تعداد 930 اثر به ثبت ملی رسیده است.

وی افزود: ۷۹۳ اثر غیرمنقول (شامل آثار تاریخی، تپه‌ها، اراضی و ابنیه)، ۲۹ اثر منقول، ۲۵ اثر میراث طبیعی و ۹۳ اثر میراث معنوی از جمله آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: «موزه باستان شناسی» در عمارت ملا لطفعلی شیخ الاسلام، «موزه خانه کرد» در عمارت آصف و موزه کاخ خسروآباد، سه موزه دولتی واقع در سنندج و موزه محلی. موزه روستای نگل در جاده سنندج به مریوان و یانه کورده‌واری در مریوان دو موزه مرتبط با بخش خصوصی استان هستند.

به همین دلیل در این گزارش آمده است کردستان بهشت ​​گمشده ای است که در تشریح امکانات گردشگری طبیعی، مذهبی و تاریخی به آن اشاره شد.

در آستانه فصل بهار و ایام نوروز تعداد زیادی از هموطنان کردستان آن را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند و هوا را تبلیغ می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید