بازدید 35 هزار گردشگر از آثار تاریخی و طبیعی زنجان/ استان زنجان هنوز به مقصد گردشگری تبدیل نشده است.


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818183

در حال حاضر صنعت گردشگری به عنوان یکی از پایه های اصلی اقتصاد در همه کشورها به ویژه در ایران شناخته می شود زیرا منبع درآمد مهمی است، اما استان زنجان قادر به استفاده از این صنعت برای بهبود تولید ناخالص داخلی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; صنعت گردشگری، صنعتی در هم تنیده با زندگی انسان است، به این معنی که می توان آن را در همه حوزه های مختلف مربوط به بخشی از زندگی مشاهده کرد. زندگی ای که در آن همه چیز از زیبایی تا زشتی است. از روزهای خوب و طولانی تا روزهای سخت و طاقت فرسا با این صنعت، علاوه بر بازدید از بناها و مکان های تاریخی هزاران سال پیش، حتی می توانید از اقتصاد بی روح برخی شهرها و روستاها دیدن کنید. رشد می کند.

این در حالی است که در عصر کنونی صنعت گردشگری به دلیل اینکه منبع درآمد مهمی است به عنوان یکی از پایه های اصلی اقتصاد در همه کشورها به ویژه ایران شناخته می شود.

استان زنجان همچنین دارای نقاط دیدنی طبیعی و تاریخی خاص و شگفت انگیزی از جمله غار کتله هور، بلندترین گنبد آجری جهان، تنها مومیایی های باقی مانده در موزه نمک و نمکدان، کوه های گل ماخنشان، دودکننده، دریاچه افسانه، ساختمان رختشویخانه است. بازار طولانی ترین ایران و بسیاری از بناهای منحصربفرد دیگر شاید یکی از بهترین مقاصد گردشگری کشور باشد، اما سالهاست که کارکنان زنجان نسبت به آن انتقاد دارند زیرا بحث گردشگری استان و بهبود اقتصاد از طریق گردشگری تحت پوشش نیست. .


زنجان هنوز به مقصد گردشگری تبدیل نشده است

به گفته مسئولان بحرانی، استان زنجان که در مسیر چند استان مرکزی و غربی قرار دارد، تنها محل استراحت مسافران است و هنوز به مقصد گردشگری تبدیل نشده است و با وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان مورد نیاز برای برنامه‌ریزی این استان خواهد بود. مقصد گردشگری. مقصد

حتی در این زمینه محسن افشارچی پیش از این با بیان اینکه یکی از برنامه های اصلی استان برای سال آینده ارتقای سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی است، اذعان داشت: برنامه ریزی دقیقی برای سال آینده در این زمینه تدوین شده است.

وی گفت: رویکرد این برنامه این است که استان زنجان در چه وضعیتی قرار دارد و از نظر کمی باید به چه جایگاهی دست یافت.

به گفته استاندار زنجان، ما نیز مانند سایر استان های حافظ میراث فرهنگی باید بتوانیم با توجه به داشته های استان از میراث فرهنگی ثروت تولید کنیم.


سهم گردشگری استان 1 درصد است

وی همچنین با گلایه از اینکه سهم گردشگری استان تنها یک درصد است که رقم بسیار پایینی است، می گوید: تلاش ما بر این است که با برنامه ریزی و حمایت اصولی بتوانیم در سال آینده این سهم ناچیز را افزایش دهیم. بخش گردشگری قطعا در دسترس خواهد بود.

با این وجود، با گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا، با اقدامات ستاد ملی کرونا، بالاخره سفر و گردشگری در نوروز امسال رونق گرفت. شما را انتخاب کرده اند.

امیر ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در این خصوص گفت: خوشبختانه در چند روز اخیر مقاصد گردشگری استان به ویژه گنبد سلطانیه، ساختمان رختشویخانه و موزه نمکدان زنجان، در راس بازدیدهای نوروزی بوده اند.

وی با بیان اینکه استان زنجان در زمینه فروش بلیت اماکن گردشگری کشور نیز جزو 15 استان برتر کشور است، افزود: بیش از 35 هزار و 300 بلیت برای بازدید از اماکن گردشگری استان فروخته شده است و این تعداد بازدید از ساختمان های مختلف انجام شده است. انجام شده است.


بازدید 35 هزار گردشگر از آثار تاریخی و طبیعی استان زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه وضعیت بد جوی و بارندگی در ایام نوروز در کاهش ورود مسافران و گردشگران به استان تاثیر داشته است، گفت: البته در موج دوم سفر استان زنجان مطمئناً مقصد اصلی بسیاری است. این یک گردشگر دیگر خواهد بود و پیش بینی ما افزایش حضور گردشگران و مسافران در روستاها در دور دوم تعطیلات است.

وی با بیان اینکه حضور گردشگران در استان از چند جهت بر اقتصاد استان تاثیر می گذارد، گفت: اقامت مسافران در هتل ها، مهمانپذیرها و کلبه های بوم گردی و همچنین خرید صنایع دستی از هنرمندان خود به تولید ناخالص داخلی کمک می کند.

ارجمند با بیان اینکه در چند روز اخیر میانگین اقامت گردشگران ایرانی در اقامتگاه ها 1 تا یک و نیم روز و گردشگران خارجی به طور میانگین 3 روز بوده است، گفت: میراث فرهنگی استان در کنار سایر مسئولان در تلاش است تا اطمینان حاصل شود. بهترین و ارائه خدمات بیشتر برای مسافران و گردشگران بیشتر در حومه شهر.

با تمام این اوصاف، با وجود گذشت چند روز از عید نوروز و آغاز موج اول سفر، استان زنجان یکی از استان هایی است که با بیش از 35 هزار بازدیدکننده به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شده است و به امید خدا در روزهای آینده با شروع سفر. در موج دوم سفر، جاذبه های گردشگری استان باعث جذب مسافران بیشتر و بهبود تولید ناخالص داخلی از طریق صنعت گردشگری می شود که بر اقتصاد استان تاثیر می گذارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید