رشد 105 درصدی ورود گردشگر به استان گیلان، مقصد اول گردشگری کشور


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901363

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به ورود 53 میلیون گردشگر به استان گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 105 درصد افزایش داشته و گیلان اولین مقصد گردشگری کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذر، ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به روند ثبت جهانی ماسوله گفت: نماینده یونسکو در سفر اخیر خود به گیلان از تمامی مناطق ماسوله بازدید کرد. و قرار است تا دو هفته آینده گزارش مربوط به ثبت جهانی ماسوله را ارسال کند و با توجه به رضایت از این سفر امیدواریم تا سال آینده ماسوله در جهان ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه این استان 5 هزار و 200 اثر تاریخی دارد، افزود: هزار و 200 اثر فرهنگی و تاریخی ثبت ملی شده و قلعه رودهان از آثار تاریخی جهان محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه 30 اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، گفت: نزدیک به 500 جاذبه طبیعی و گردشگری گیلان را شناسایی کرده ایم.

جهانی با اشاره به ورود 53 میلیون گردشگر به استان گیلان تصریح کرد: این میزان نسبت به سال گذشته 105 درصد افزایش داشته و گیلان رتبه نخست گردشگری کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه تعهد ایجاد اشتغال برای یک هزار و 120 نفر را دارد، افزود: تاکنون نزدیک به 70 درصد تعهد خود را برای ایجاد اشتغال انجام داده ایم و در 6 ماهه نخست امسال عملکرد موفقی در این زمینه داشته ایم. ■ منطقه.

جهانی با بیان اینکه بزرگترین مشکل گردشگری گیلان مربوط به منابع طبیعی است، گفت: فرصت های سرمایه گذاری استان شناسایی و شناسایی شده است و در همایشی که آبان ماه امسال در رشت برگزار می شود، تمامی فرصت های سرمایه گذاری استان شناسایی و آشکار می شود.

وی با اشاره به اینکه 15 مجوز گردشگری بی نام در گیلان صادر شده است، تصریح کرد: ساخت هتل در مجتمع مسکونی مهر رشت به مرحله سرمایه گذاری رسیده است.

جهانی با اشاره به پرداخت 20 میلیارد تومان وام برای ایجاد اشتغال در روستاها گفت: نسبت به سال گذشته 170 درصد افزایش بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی گیلان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید