افزایش 105 درصدی ورود گردشگران به گیلان / شناسایی 500 جاذبه گردشگری در گیلان


ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918394

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از شناسایی نزدیک به 500 جاذبه گردشگری در این استان خبر داد و گفت: بیش از 52 میلیون گردشگر وارد گیلان شدند و بر اساس آمار، ورود گردشگر به استان 105 درصد افزایش یافته است. شش ماهه اول امسال

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در گفت وگویی گفت: استان گیلان از نظر جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیار غنی است به طوری که در شش ماهه نخست امسال بیش از 52 میلیون گردشگر وارد گیلان و 42 میلیون گردشگر در استان اقامت داشتند.

وی از افزایش 105 درصدی ورود گردشگر به گیلان و افزایش 150 درصدی اقامت گردشگران در گیلان خبر داد و بیان کرد: رشت در 6 ماهه نخست امسال شاهد اقامت 14 میلیون گردشگر بود و رشت به عنوان اولین شهر در جهان معرفی شد. استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه 260 پروژه در وسعت هتل، اقامتگاه سنتی و مراکز تفریحی در گیلان در حال ساخت است و تعدادی از آنها تکمیل شده است، افزود: این پروژه ها بالغ بر 4 هزار و 700 میلیارد تومان است. در صورت تکمیل این پروژه های سرمایه گذاری برای پنج هزار نفر شغل ایجاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه از 260 پروژه، 70 پروژه شامل هتل های سه ستاره، چهار ستاره و اقامتگاه های بوم گردی در سال جاری افتتاح شده است، گفت: در 6 ماهه نخست امسال بیش از 40 اقامتگاه بوم گردی در گیلان افتتاح شده است که ارزش سرمایه گذاری آن بیش از هزار و 200 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: امسال در لاهیجان پروژه گردشگری را با سرمایه گذاری 44 میلیارد تومان افتتاح کردیم و با حضور وزیر برای 170 نفر شغل ایجاد کردیم اما با توجه به بازدید اخیرم از این مجموعه گردشگری مشخص شد که تعداد تعداد مشاغل ایجاد شده به 300 نفر افزایش یافته است.

جهانی ضرورت آموزش هتلداران و صاحبان بوم گردی را یکی از مشکلاتی دانست که در حوزه گردشگری وجود دارد و یادآور شد: در این راستا اعتبارات لازم را دریافت کرده ایم تا آموزش های لازم به فعالان صنعت گردشگری گیلان داده شود.

وی به برگزاری نمایشگاه و همایش فرصت های سرمایه گذاری گردشگری گیلان در هفته های اخیر اشاره کرد و گفت: با برگزاری این همایش بر آن شدیم تا مشکلات و موانع پیش روی صنعت گردشگری را فهرست کنیم تا مشخص شود که با کدام دستگاه های اجرایی باید برای رفع آن همکاری کند. آنها این موانع

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: صدور مجوز اصولی برای طرح های گردشگری حداقل دو سال زمان می برد در حالی که به صنعت گردشگری لطمه می زند، بنابراین سعی کردیم در یک طرح راه حلی برای این گونه موانع پیدا کنیم. همایش فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان گیلان برای یافتن

جهانی تصریح کرد: همه شهرداران و فرمانداران و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در همایش فرصت های سرمایه گذاری در گردشگری حضور داشتند همچنین چهار پنل تخصصی با حضور منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست برگزار کردیم.

وی تعداد تسهیلات گردشگری گیلان را سه هزار و 400 واحد اعلام کرد و ادامه داد: طی برگزاری پنل های تخصصی تمامی موارد، مشکلات و موانع سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان گیلان و در نهایت 99 بسته سرمایه گذاری در ابعاد مختلف شناسایی شد. از نقاط مختلف منطقه توسط شهرداران ارائه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از انعقاد تفاهم نامه همکاری با شرکت آب استان خبر داد و گفت: با انعقاد این تفاهم نامه بیشترین مشکلاتی که با شرکت آب منطقه ای در خصوص سدها داشتیم حل شد و در تلاش هستیم تا گردشگری گیلان را رونق دهیم. بقیه مشکلاتمان را با دستگاه هایی مثل جهاد کشاورزی و منابع طبیعی حل کنیم.

جهانی با بیان اینکه تمامی جاذبه های گردشگری گیلان سرشماری شده است، از نبود طرح جامع گردشگری در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: نزدیک به 500 جاذبه گردشگری در گیلان شناسایی شده و دولت سیزدهم در این زمینه حمایت های خوبی دارد و پیش بینی می شود اعتبارات لازم به طرح های گردشگری اختصاص یابد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید