هرمزگان از نظر تولید و سطح زیرکشت انبه در کشور در رتبه اول قرار دارد/ سلطان میوه ها در سبد سوغات گردشگران و گردشگران است.


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837778

هرمزگان رتبه اول تولید و کشت انبه در کشور را دارد و مردم دریا از دل انبه هرمزگانی ترشی های خوشمزه درست می کنند که طرفداران زیادی در داخل و خارج از کشور دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; انبه به عنوان یکی از میوه های تابستانی شناخته می شود و در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری می روید و در کشور ما این میوه خوشمزه در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر کشت و چیده می شود.

این میوه استوایی به دلیل خواص فراوان و طعم بی نظیرش به سلطان میوه ها معروف است و در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد.

جنوبی ترین نقطه کشور با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از خاستگاه های انبه است و باغ های شرق هرمزگان مملو از درختان همیشه سبز انبه است.


2854d80b ecaf 4369 a4d2 e81eccd19c3f خبر خاکستری


بازار فروش انبه رسیده در هرمزگان داغ است

درخت انبه در هرمزگان از اواخر دی ماه شکوفا می شود و فصل برداشت انبه نارس که از آن برای تهیه ترشی، آش و سس استفاده می شود از اواخر فروردین است و تا اوایل مرداد ماه که آجیل داخل انبه است ادامه دارد. محکم شدن..

این روزها بازار خام فروشی انبه در هرمزگان داغ است و بانوان هنرمند و خوش ذوق هرمزگانی از این انبه های نارس انواع ترشی انبه درست می کنند.

انبه کال که در این فصل هسته نرمی دارد برای تهیه ترشی مناسب است و ملوانان هرمزگانی در این فصل یک سال ترشی درست می کنند و ترشی های انبه نیز که طعمی خاص و لذیذ دارند توانستند پای ثابتی را در سفره هرمزگانی.


8cda47b4 dd61 44e9 9b8d 6782cb847e18 خبر خاکستری


ترشی انبه جزء ضروری سفره های هرمزگانی است

فرنوش داوری یکی از بانوان ماهر و هنرمند هرمزگانی ساکن شهرستان رودان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه هر ساله ترشی انبه را به مقدار زیاد درست می کند، گفت: این روزها بوی سرکه و سرکه به مشام می رسد. انبه بالاست

این هنرمند هرمزگانی گفت: انبه خواص زیادی دارد و سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند و علاوه بر خواص درمانی، طعم آن با ذائقه ما مردم جنوب همخوانی دارد و خوردن آن به صورت تازه و طبخ ترشی است. میوه ها دلپذیر هستند. بیشتر کار می کنند.


234f2e82 8a5e 4dac ad66 7415a388cde0 خبر خاکستری


ترشی انبه در سبد با سوغات گردشگران و گردشگران

داوری با بیان اینکه ترشی انبه هرمزگان در سراسر کشور و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس طرفداران زیادی دارد، گفت: ترشی انبه یکی از سوغاتی های هرمزگان شده است که هر گردشگر و گردشگری به هرمزگان می آید و این ترشی را می برد، همانطور که سوغاتی های دلپذیری می برند. برای شهر و کشورشان

وی با بیان اینکه در فصل برداشت چند کیسه انبه برای ترشی می خرد، گفت: دوستان زیادی از سراسر کشور دارم که ترشی انبه ام را دوست دارند و هر ساله از انبه، سیر و سرکه استفاده می کنم. زعفران، خامه ترش، گشنیز و ترشی را به آنها اضافه می کنم.

این هنرمند هرمزگانی خاطرنشان کرد: انبه محلی هرمزگانی علاوه بر خوشمزه بودن در زمان رسیدن و زرد شدن گوساله طعم فوق العاده ای دارد که با یک بار خوردن همه عاشق آن می شوند.


c7be04eb 1898 4484 b766 da1f3e697e09 خبر خاکستری


هرمزگان رتبه اول تولید و کشت انبه در کشور را دارد

مسعود گرگیج، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: امسال 29 هزار تن انبه از باغات استان برداشت می شود که با توجه به بارندگی های خوب نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

گرگیج گفت: 70 درصد انبه هرمزگان به صورت نارس برداشت می شود و در صنایع ترشی و شور استفاده می شود.

گرگیج با بیان اینکه انبه نارس تا اواسط خردادماه برداشت می شود، گفت: مهمترین گونه های انبه در استان مهتر کلک سرخ و خلیلی است.

وی خاطرنشان کرد: هرمزگان رتبه اول تولید و سطح کشت انبه در کشور را دارد.


بازار داغ صادرات ترشی انبه به کشورهای حوزه خلیج فارس

مجید کمالی معاون صنایع تبدیلی و غذایی سازمان کشاورزی هرمزگان گفت: هفت واحد صنایع تبدیلی تولید ترشی و شوری با ظرفیت 9 هزار تن در استان وجود دارد.

کمالی گفت: هر واحد ده نوع ترشی انبه تولید می کند که علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید