رتبه اول ایران در منطقه از نظر تولید علم/ لزوم ارتقای مراکز دانش بنیان برای افزایش جایگاه فناوری کشور


ساعت: 16:45
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899963

پناهی بیان کرد: در کشورهای توسعه یافته ارتقای شرکت های دانش بنیان و پارک ها برای رشد فناوری در دستور کار قرار دارد و در این مسیر دانشگاه نباید بر مثبت یا منفی بودن مذاکرات تمرکز کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، یونس پناهی پیش از ظهر امروز در بیست و سومین کنگره ملی سالانه و نهمین کنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور اظهار داشت: اگر بتوانیم از ظرفیت اکثریت دانشجویان برای تولید علم استفاده کنیم، می توانیم در کنار هم باشیم. نیروهای مسلح ایجاد امنیت کامل در کشور.

وی با بیان اینکه ایران رتبه اول تولید علم در منطقه را دارد، افزود: رقابت سختی برای تولید علم در کشورهای منطقه وجود دارد و میانگین سرعت تولید دیجیتال حدود 7 درصد است اما در امارات و عربستان شتاب بیشتری گرفته است. عربستان.”

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ایران در رتبه بندی تولید دانش در جهان پانزدهم شد. درست است که جایگاه خوبی داریم، اما این قابل قبول نیست و باید برای افزایش شتاب رشد علمی کشور برنامه ریزی بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب همواره بر تولید علم و دانش و افزایش شتاب رشد علم تاکید دارند و از این رو امسال نامگذاری سال به چنین سرمایه ارزشمندی اختصاص دارد.

پناهی رتبه فناوری کشورمان را در بین 132 کشور جهان 60 عنوان کرد و افزود: پایان تولید علمی در کشور باید فناوری باشد و به این ترتیب پل مستحکمی بین مردم و دانشجویان تشکیل شود تا به ثروت و شکوفایی جامعه منجر شود. .

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در کشورهای توسعه یافته ارتقای شرکت های دانش بنیان و پارک ها برای رشد فناوری در دستور کار قرار دارد و در این راستا دانشگاه نباید به نکات مثبت توجه کند. یا ماهیت منفی مذاکرات.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید