مشکل تامین خون در استان زنجان / مصرف سالانه 40 هزار واحد فرآورده های خونی در زنجان

ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782505

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی یک نیاز همیشگی و همیشگی است و همه گروه های خونی را شامل می شود، گفت: سالانه 40 هزار واحد فرآورده های خونی در زنجان مصرف می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیامک اسدی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: خوشبختانه با کمک مردم نوع دوست، نیکوکار و سخاوتمند از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 تاکنون مشکلی در تامین خون و فرآورده های خونی در استان زنجان نداشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: هرگاه به دلیل نیاز روزافزون به مراکز درمانی به خون و فرآورده های خونی به افراد سرشناس و شهروندان مراجعه می کنیم، ما را بی پاسخ نمی گذارند.

اسد افزود: با توجه به عواملی مانند اپیدمی کووید 19، واکسیناسیون گسترده علیه این بیماری و حتی واکسیناسیون آنفولانزا، ظهور موج سرما در کشور و همچنین عوامل اقتصادی همواره بر تعداد داوطلبان اهدای خون تأثیرگذار است.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه شیوع بیماری کووید 19 باعث نگرانی و کاهش تعداد افراد شده است، گفت: ممنوعیت تردد شبانه و واکسیناسیون علیه کرونا نیز باعث کاهش تعداد افراد شده است زیرا برخی معتقدند ممکن است بعد از واکسیناسیون خون اهدا نکنید

وی با بیان اینکه انتظار مردم عزیز استان زنجان این است که در شرایط فعلی بیماران نیاز به شناخت بیشتر خون و فرآورده های خونی داشته باشند، گفت: خوشبختانه در استان زنجان مشکلی از نظر ذخایر خونی وجود ندارد اما انتظار اهدای خون را داریم. از مردم.تا بتوانیم نقش فعالی در شبکه سراسری تامین خون داشته باشیم.

اسد در خصوص گروه های خونی نادر خاطرنشان کرد: گروه های خونی منفی مانند خون O منفی غیرمعمول نیستند، اما در مواقع اضطراری کاربرد فراوانی دارند و چون در مواقع اضطراری کاربرد فراوانی دارند، توجه زیادی به این گروه ها داریم.

وی گفت: نیاز به خون و فرآورده های خونی یک نیاز همیشگی است و همه گروه های خونی را شامل می شود.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه خون کامل به ندرت مصرف می شود، گفت: سالانه حدود 40 هزار واحد فرآورده های خونی در استان زنجان مصرف می شود، بنابراین تاکید بر نیاز به خون است و فرآورده های آن یک نیاز همیشگی است. همه گروه های خونی باید خون اهدا کنند.

وی با بیان اینکه طبیعی است که اگر گروه خونی فراوان باشد، بیماران این گروه خونی بیشتر می شوند، گفت: این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و آموزش و آگاهی لازم در جامعه ایجاد شود که نه تنها بر خون خاصی تاکید می شود. گروه ها باید خون اهدا کنند.

اسدی با تاکید بر اینکه مصرف خون کامل کم است، خاطرنشان کرد: فرآورده های خونی متعددی تولید می شود که هر کدام مصرف خاص خود را برای رفع نیاز بیماران دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید