سالانه 165 هزار تن شیر در استان زنجان تولید می شود / نیاز دام سنگین زنجان توسط سایر استان ها تامین می شود.


ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: 1401/01/18
کد خبر: 1820201

معاون وزیر جهاد کشاورزی زنجان در امور بهبود دامپروری:

معاون بهبود امور دام استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان با داشتن واحدهای صنعتی و سنتی لبنیات سالانه بیش از 165 هزار تن شیر تولید می کند، گفت: بیش از 20 درصد شیر تولیدی مازاد بر تولید و صادرات به سایر استان ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی صادقی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی بیان کرد: استان زنجان یکی از استان هایی است که در زمینه پرورش دام سبک پیشرفت خوبی داشته است و نمونه بارز آن پرورش گوسفندان دارای دوقلوهای زیاد است که حتی به استان های دیگر کمک می کند تا ژن بسیاری از دوقلوها را در دام سبک داشته باشند. در استان های مختلف کشور نهادینه سازی و افزایش بهره وری.

وی با بیان اینکه استان زنجان برای تامین گوشت سبک دام مشکلی ندارد و حتی گوشت سبک صادر می کند، گفت: سالانه 15 هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می شود که نیاز استان به گوشت قرمز را به طور کامل پوشش می دهد.

معاون بهبود دامپروری جهاد زنجان گفت: با وجود مازاد تولید گوشت دام سبک، در تامین گوشت دام سنگین کمبود وجود دارد، به همین دلیل گوشت دام سبک صادر می کند و در ازای آن گوشت دام سنگین وارد می کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 165 هزار تن شیر در استان تولید شد که بیش از 20 درصد آن مازاد بود، گفت: این میزان شیر از طریق 125 واحد صنعتی در گاوداری ها و حدود 600 واحد سنتی تولید می شود. ”

صادقی گفت: سال گذشته به دلیل خشکسالی برخی از کشاورزان دام های مولد و شیرده را کشتند، اما قانون ممنوعیت کشتار دام های مولد برای جلوگیری از مشکلات بیشتر و کاهش تولید در استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه کشتار دام های مولد به کمترین حد خود رسیده است، گفت: کشتار دام های باردار نیز ممنوع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید