صادرات مرغ بوقلمون از زنجان به ارمنستان/ سالانه نزدیک به 6000 تن گوشت بوقلمون در استان زنجان تولید می شود.


ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834278

معاون وزیر جهاد کشاورزی زنجان در امور بهبود دامپروری:

معاون بهبود دامداری وزیر جهاد کشاورزی زنجان، استان را دارای زنجیره کامل فرآوری بوقلمون دانست و گفت: سال گذشته 5 هزار و 830 تن گوشت بوقلمون در استان تولید شد و امسال نیز همین میزان تولید را خواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی صادقی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: 30 واحد پرورش بوقلمون در استان زنجان فعال است که در سال گذشته 521 هزار قطعه جوجه در آن جوجه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه تولید گوشت بوقلمون در سال گذشته 5 هزار و 830 تن بوده است، افزود: پیش بینی ها در سال جاری تولید به اندازه جوجه کشی ها خواهد رسید که در سالن ها انجام می شود.

معاون بهبود وضعیت دامپروری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سه واحد پرورش بوقلمون مادر در استان زنجان وجود دارد که ظرفیت تولید بیش از 21 هزار قطعه برای هر دوره را دارد، گفت: بوقلمون های تولیدی زنجان. داخلی ها علاوه بر تامین نیاز به کمک دارند اما به ارمنستان نیز صادر می شود.

وی با اعلام اینکه پرورش بوقلمون در استان زنجان برای نزدیک به 200 نفر به صورت مستقیم و برای 2000 نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است، گفت: اولین و بزرگترین زنجیره پرورش بوقلمون کشور در استان زنجان توسط بخش خصوصی با حمایت دولت راه اندازی شد.

صادقی با یادآوری اینکه سرمایه گذاری در پرورش بوقلمون از سال 90 در استان به صورت جدی آغاز شده است، افزود: خوشبختانه در این مدت کوتاه تمامی حلقه های تولید برای کاهش وابستگی و واردات به ویژه در زمینه جوجه های روز آینده راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید مرغ یکی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی است، گفت: برای راه اندازی واحدهای تولید گوشت بوقلمون تسهیلاتی در نظر گرفته نمی شود. اما اگر متقاضیان طرحی با زنجیره کامل تولید فرآوری گوشت بوقلمون داشته باشند، ممکن است برای دریافت کمک از سازمان جهاد کشاورزی بودجه دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید