روسیه بازار هدف صادرات فلفل دلمه ای استان زنجان / سالانه 4500 تن محصول از گلخانه های استان زنجان برداشت می شود.


ساعت: 12:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855302

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

مدیر امور باغبانی سازمان کشاورزی استان زنجان گفت: صادرات فلفل از گلخانه های استان زنجان از طریق گلخانه داران استان های اصفهان و همدان به روسیه انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مظفر یوسفی پور در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: مساحت کل گلخانه های استان زنجان 38.5 هکتار با تولید سالانه 4500 تن است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از محصولات تولید شده در گلخانه های استان زنجان صادراتی است، افزود: عمده محصولات صادراتی از گلخانه های استان شامل فلفل است که به روسیه صادر می شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه صادرات فلفل تولیدی در گلخانه های استان زنجان از طریق گلخانه های استان های اصفهان و همدان انجام می شود، گفت: به دلیل اینکه این گلخانه داران تولیدکنندگان بزرگی هستند و تعداد و سطح بالایی دارند، مقرون به صرفه است. صادرات وجود دارد، اما در استان زنجان چون گلخانه ها کم است و تولید کم است، صادرات مستقیم برای گلخانه داران صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه توت فرنگی یکی از مهم ترین محصولات گلخانه ای تولید شده در استان زنجان است، افزود: این محصول صادرات چندانی ندارد و محصول تولیدی زنجان عمدتاً در بازار تهران عرضه و مصرف می شود.

یوسفی پور با اشاره به اینکه مجتمع گلخانه ای وحدت به مساحت 35 هکتار به سبک مدرن شیشه ای در حال ساخت است و قصد دارد کل محصول را صادر کند، گفت: امسال فاز اول این گلخانه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: مشابه گلخانه، گلخانه دیگری به مساحت 60 هکتار در شهرستان ابهر در حال ساخت است و پیش بینی می شود تولید گلخانه ای 16 هزار تنی صادر شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید