فلفل دلمه ای ایرانی از نظر کیفیت مرغوب ترین است/ دولت هر چه زودتر مشکل گلخانه داران را حل کند.

ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798536

برومند با تاکید بر اینکه روسیه یکی از کشورهای مهم در صادرات محصولات کشاورزی است، گفت: در مذاکرات با روسیه اسنادی ارائه کردیم که ثابت می کند محصول فلفل دلمه ایرانی نه تنها سالم است، بلکه از نظر کیفیت نیز از سلامتی برخوردار است. همه کشورها «تولیدکننده این محصول رتبه بالاتری در دنیا دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; شهرستان رودان در استان هرمزگان با آب و هوای بکر کشاورزی به بهشت ​​جنوبی شهرت دارد. بنابراین از صیفی جات گرفته تا مرکبات به عنوان بهترین محصولات در این شهر کشت می شود.

از آنجایی که لیمو رودان شهرت جهانی دارد و منبع ثابت محصولات صادراتی کشورمان است، در سال های اخیر صیفی جات این شهرستان مانند فلفل، گوجه فرنگی، پیاز، بادمجان، خیار سبز و یافته ها وارد عرصه صادرات شده است.

خلیج فارس و کشورهای اروپایی؛ مشتری های پر و بی حوصله فلفل های رنگی رودخانه هستند

فلفل رنگی از آن دسته محصولاتی است که علاوه بر طرفداران زیادی در سراسر کشور؛ کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا نیز مشتری کامل گل کلم هستند.

وجود مشتری ثابت و مرغوبیت گل کلم در رودان باعث شده است که بیش از 95 درصد از 170 هکتار سطح سبز گلخانه ای به کشت فلفل گلخانه ای اختصاص یابد.

امسال چالش های بازگشت گل کلم از روسیه به این کشور خبرساز شده و باعث نگرانی کشاورزان و سرمایه گذاران شده است.

eda4594c 658d 4578 9bef d188233e145a خبر خاکستری

با این حال، اگرچه روسیه نسبت به واردات مواد غذایی به کشور خود بسیار حساس است، اما نشان داده شده است که محصولات فلفل ایرانی صادر شده به ایران مشکلی نداشته است. با این حال، این امر مستلزم آن است که کشاورزان و سرمایه گذاران به درستی در مورد نحوه استفاده از آفت کش ها و … آموزش ببینند.

فلفل ایرانی از نظر کیفیت با کیفیت ترین فلفل است

مهدی برومند معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی روز گذشته در بازدید از گلخانه های رودان با اشاره به اینکه روسیه یکی از کشورهای مهم در صادرات محصولات کشاورزی است، افزود: در مذاکراتی که با روسیه داشته ایم، فراهم کرده ایم. اسنادی که ثابت می کند محصول فلفل ایرانی نه تنها سالم است، بلکه نتیجه کیفی بالاتری نسبت به تمامی کشورهای تولید کننده این محصول در دنیا دارد.

برومند گفت: ما ثابت کرده ایم که این سموم در اتحادیه اروپا مصرف می شود و مورد تایید این اتحادیه است و دوره کارنس در واحدهای کنترل کیفی ما رصد و پایش می شود و مشکلی وجود ندارد.

c6abbf04 4a56 4c83 874a 8ca3fef0dd6c خبر خاکستری

دولت باید هر چه سریعتر مشکل گلخانه داران را حل کند

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: دولت باید هر چه سریعتر مشکل گلخانه داران شرق استان را حل کند.

حسین رییسی در خصوص بازگشت صادرات روسیه به کشور گفت: روسیه مدعی است سموم مصرفی در کشور ما در روسیه ثبت نشده است.

وی افزود: پس از بررسی ها و اعزام متخصصان به روسیه، کیفیت محصولات گلخانه ای صادراتی بررسی شد و مشخص شد محصولات از سموم ممنوعه استفاده نمی کنند.

راسی گفت: انتظار این است که وزارت جهاد و دولت و وزارت امور خارجه به گونه ای عمل کنند که کشاورزان ما با این مشکلات مواجه نشوند.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان ما دسترسی مناسبی به بازارهای هدف ندارند و دولت باید شرایطی را فراهم کند تا کشاورزان بتوانند محصولات خود را در بازار منطقه عرضه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید