طرح افزایش تولید در 20 درصد جنگل های بارانی فراهان اجرا می شود/ خنجین قطب تولید گوشت بوقلمون در غرب کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یارمحمدی مسئول جهاد کشاورزی فراهان در گفت و گو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به اقدامات جهاد کشاورزی گفت: خدمات جهاد کشاورزی به 6200 کاربر در 3 شهر و 68 روستا با وسعت حدود 104 هزار هکتار ارائه می شود.

وی افزود: منبع تامین آب کشاورزی شهرستان فراهان 450 حلقه چاه، 230 رشته قنات و 10 چشمه است.

یارمحمدی بیان کرد: اهداف و برنامه های جهاد کشاورزی که با تکیه بر ارتقای سطح دانش و آگاهی کشاورزان در جهت افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، باغی، دامی، طیور و آبزیان است، همواره با ارائه و ترویج مدل مناسب کشت با توجه به شرایط آب و آب هوا یک شهر است.

رئیس جهاد کشاورزی فراهان گفت: در حوزه زراعت گندم دیم با معرفی ارقام جدید اوحدی، باران و آذر 2 و در گندم آبی با معرفی ارقام اروم، میهن، حیدری و اوبالا در جو آبی رقم جلگه بیدار جو خشک شده. آبیدر و سررود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح امنیت غذایی سال 1398 و همکاری با فرماندهی معظم کل قوا در طرح افزایش تولید در مناطق پربارش مهرماه 1400، حدود 20 درصد از جنگل های بارانی شهرستان تحت پوشش قرار گرفت، گفت: این طرح و کشاورزان از آن بهره بردند. آنها از این طرح که تمام کشاورزان برداشت محصول سال آینده را پوشش می دهد، بهره مند شدند.

یارمحمدی بیان کرد: حمایت از کشاورزان در تامین بذر و کودهای مورد نیاز آنها و همچنین حمایت بیمه ای از محصولات کشت شده در دیم علاوه بر کشت دیم باعث ایجاد اشتغال نیز می شود.

وی گفت: همچنین در قسمت دام، نژاد سیمنتال قرار دارد که در شرایط مشابه و تغذیه مشابه با نژاد هلشتاین وزن بیشتری دارد و برای کشاورز به صرفه تر است.

رئیس جهاد کشاورزی فراهان گفت: لازم به ذکر است شهرستان فراهان در تولید گندم خشک با مساحت حدود 40 هزار هکتار مقام اول استان و در تولید دیم رتبه اول استان را کسب کرد. لوبیا با مساحت حدود 4000 هکتار.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بزرگترین مجتمع گوشت گوساله استان با ظرفیت 123 واحد 50 راسی در 50 هکتار و بزرگترین مجتمع دامپروری غرب کشور با ظرفیت 22 هزار نفر است. هینجین و بزرگترین واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت 500 قطعه در فراهان واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید