5.2 میلیون هکتار از جنگل های بارانی کشور در طرح رونق تولید گنجانده شد


ساعت: 12:05
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842807

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هم اکنون 10 درصد تولیدات کشاورزی کشور از مراتع تامین می شود، گفت: طی قراردادی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) 5.2 میلیون هکتار از مراتع کشور در برنامه تولید قرار می گیرد. سال برداشت جدید.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زنده یاد جواد ساداتی نژاد » روز سه شنبه در حاشیه شصت و دومین جلسه ستاد ملی طرح جهش در اراضی دیم کشور و رونمایی از اساسنامه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در اراضی دیم گفت: خبرنگاران: ستاد اجرایی فرمان امام در دو سال گذشته در پنج استان کشور آغاز به کار کرده و در سال گذشته به 15 استان کشور در سطح 2.6 میلیون هکتار افزایش یافته است.

به گفته وی، در حال حاضر میانگین تولید جهانی در اراضی پربارش 2 تن در هکتار است و باید تلاش کنیم تا سطح تولیدات کشاورزی در اراضی الهی در کشور افزایش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه زمین های دیم مبنای تولید در دنیا هستند، گفت: بیشترین حجم تولید مواد غذایی در دنیا مربوط به دیم است اما در زمینه دیم از گذشته غافل شده ایم. بنابراین حجم خروجی کوچک در حدود 10٪ بخش E.

وی افزود: اراضی خشک شده به دلیل استفاده از آب سبز و کاهش فشار آب های زیرزمینی و افزایش حمایت های تولیدی و معیشتی از کشاورزان از ارزش ویژه ای برخوردار است؛ بنابراین این طرح در حوزه تولید ملی می تواند تاثیر بسزایی به ویژه در در روزهایی که بحث امنیت غذایی مطرح است و حساسیت خاصی به این موضوع وجود دارد، نظر حمایتی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان یک مرکز پیشگام قابل تقدیر است.

ساداتی نژاد گفت: اکنون این طرح به طرح اصلی در معاونت جهاد کشاورزی تبدیل شده است و امروز اتفاقی که افتاده است در برداشت جدید این سطح را به 5 میلیون و 200 هزار هکتار در تمام استان های کشور می رساند و ممکن است فواید زیادی به همراه داشته باشد. “آن را داشته باشید. این شاید بزرگترین پروژه ملی کشور با مشارکت مردم باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه طرح افزایش تولید در جنگل‌های گرمسیری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: اجرای این طرح تجهیزات ارزان قیمت، کمک‌های بلاعوض و توسعه سطح بیمه کشاورزان را مدبرانه فراهم می‌کند که این امر موجب افزایش و تقویت سطح کیفی کشاورزان می‌شود. معیشت کشاورزان ادامه داد: از سوی دیگر تولید آن برای افزایش تولید ملی کشور در حوزه امنیت غذایی است که امیدواریم این طرح کل جنگل های بارانی کشور را پوشش دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال سال تولید دانش بنیان است، امروز طی تفاهم نامه ای در زمینه توسعه فناوری و دانش بنیان این بخش از ظرفیت های فناورانه، توسعه بهره وری، پژوهش و استفاده از بذر مناسب تصمیم گیری شد. در حوزه های کشور در دستور کار قرار گیرد.» امیدواریم این حرکت رو به رشدی باشد که به جمعیت زیادی از کشاورزان و تولیدکنندگان برسد.

ساداتی نژاد ابراز امیدواری کرد: این طرح در تولید خوراک از ارزش بالایی برخوردار باشد و در نهایت باعث افزایش تولید گوشت در کشور شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: حمایت از این طرح نشان از نگاه بلند مقام معظم رهبری در تاکید بر خودکفایی و کاهش وابستگی دارد. این طرح با حمایت و پیگیری آن در حال اجراست و امیدواریم بتوانیم این دستور را به خوبی در بخش کشاورزی اجرا کنیم.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید