گرانی 17 واحد پرورش قارچ خوراکی در زنجان تعطیل شد/ سالانه 1200 تن قارچ در استان زنجان تولید می شود.


ساعت: 13:20
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885575

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از 107 واحد کشت قارچ خوراکی در زنجان در سال گذشته 17 واحد غیرفعال دانست و گفت: افزایش هزینه نهاده هایی مانند کمپوست، خاک پوششی و عدم دانش بازاریابی باعث شد این واحدها با مشکل مواجه شوند. بسته..

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مظفر یوسفی پور در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه زمانی امکان پرورش قارچ خوراکی زیاد بود و متقاضیان بیشتری در صف دریافت مجوز بودند، گفت: اما افزایش هزینه نهاده هایی مانند کمپوست، خاک سطحی و عدم آگاهی با بازاریابی باعث شد تعطیلی تعدادی از واحدها اما اگر واحدهای سنتی کمتر از 10 تن فعالیت داشته باشند موفق نمی شوند.

وی با بیان اینکه از 107 واحد پرورش قارچ خوراکی در زنجان، 17 واحد در سال گذشته غیرفعال بوده است، افزود: سال گذشته یک هزار و 966 تن قارچ از واحدهای صنعتی و سنتی استان برداشت شد که علاوه بر تامین نیاز مردم استان نیز صادر می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی زنجان با اشاره به اینکه در سال 1400 در استان 22 واحد مجوز پرورش قارچ خوراکی دریافت کردند، گفت: 6 واحد صنعتی با ظرفیت بیش از 60 تن در استان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه میانگین تولید قارچ خوراکی در هر مترمربع کشت در استان پانسخ حدود 20 کیلوگرم است، گفت: تولید سالانه این محصول در واحدهای صنعتی و خانگی استان به بیش از 1200 تن می رسد و این امکان وجود دارد. شرایط پیش آمده و این تعداد کمتر یا بیشتر خواهد شد.

مظفری با بیان اینکه افرادی که می خواهند در منزل تاسیسات پرورش قارچ بسازند باید از آموزش های لازم توسط سازمان جهاد کشاورزی استفاده کنند، ادامه داد: افراد فاقد اطلاعات وارد این کار نشوند، باید اقدامات لازم را برای دریافت مجوز انجام دهند تا بتوانند آن را دریافت کنند. در صورت تعیین وقت. با کمک جهاد کشاورزی می توان از این واحد پشتیبانی کرد. زیرا تعداد زیادی واحدهای بدون مجوز در استان وجود دارد و مجوزی دریافت نکرده اند و تحت هیچ شرایطی نمی توانند از خدمات بانکی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید