تولید سالانه بیش از 2 هزار تن قارچ در کوم


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892158

معاون بهبود زراعی سازمان جهاد کشاورزی قم اعلام کرد؛

معاون بهبود زراعی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به توسعه کشت قارچ در استان قم به دلیل اشتغالزایی بالا و مصرف کم آب گفت: سالانه بیش از دو هزار تن قارچ در استان قم تولید می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی سلامی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا وی تصریح کرد: در برنامه الگوهای کشت یکی از مواردی که برای ما مهم است توسعه کشت گلخانه ای است، گلخانه ها از کشاورزی سنتی در زمینه اشتغال زایی، مصرف آب و درآمدزایی بهتر عمل می کنند.

سلامی افزود: میزان آب مصرفی در کشت گلخانه ای نسبت به کشاورزی سنتی یک دهم آب است و از نظر اشتغالزایی ده برابر بیشتر اشتغال زایی می کند، با توجه به اینکه استان قم یکی از استان های کم آب در کشور است. نسبت به اقلیم و از طرفی خشکسالی های متعددی است که سال گذشته باعث شد به سمت توسعه گلخانه ها برویم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قم افزود: تولید قارچ در استان یکی از محصولات کم آب و مقرون به صرفه است که نسبت به گلخانه ها بهتر است و کشت قارچ نسبت به گلخانه ها آب کمتری مصرف می کند و نسبت به حالت عادی اشتغال بیشتری دارد. گلخانه ها

وی بیان کرد: به همین منظور توسعه واحدهای پرورش قارچ در استان قم را ارتقا می دهیم و توسعه واحدهای پرورش قارچ یکی از اولویت های برنامه های سازمان است.

سلامی خاطرنشان کرد: برداشت قارچ در استان قم زیاد است و بیش از 2 هزار تن قارچ در استان تولید می شود. کسب رتبه چهارم تولید قارچ در کشور.

معاون بهبود زراعی جهاد کشاورزی استان گفت: قارچ ارزش غذایی بسیار بالایی دارد، باعث کاهش کلسترول و قند خون و حاوی ویتامین های B1، B2، B6 و ویتامین D است.

وی تاکید کرد: قارچ استان قم به استان های اطراف نیز صادر می شود و اگر روند تولید قارچ در قم به همین منوال پیش برود باید به بحث صادرات به خارج نیز ورود کنیم و این ظرفیت در استان وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید