میاندوآب سالانه 410 تن قارچ خوراکی تولید می کند


ساعت: 09:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821405

دیانتی گفت: به طور متوسط ​​با سه مرحله کشت، سالانه 410 تن قارچ خوراکی در میاندوآب تولید و عرضه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی دیانتی در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز با اشاره به وجود 20 واحد پرورش قارچ خوراکی فعال به مساحت 2600 متر مربع در این شهرستان گفت: به طور متوسط ​​با سه مرحله کشت، 410 تن قارچ خوراکی تولید می شود. تولید سالانه در میاندوآب و به بازار عرضه می شود.

وی افزود: تولید قارچ خوراکی در این شهرستان برای 43 نفر به صورت مستقیم و 80 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در راستای حمایت از پرورش دهندگان قارچ خوراکی، امسال 800 میلیون ریال تسهیلات بانکی کم بهره در قالب مشاغل داخلی و در مجموع به چهار واحد تولیدی برای دریافت 4 میلیارد ریال تسهیلات از محل وام پرداخت شد. بنیاد علوی نمایندگی دارد.

دیانتی تولید محصولات گلخانه ای و پرورش قارچ را ظرفیتی مناسب برای افزایش تولید در واحد سطح عنوان و خاطرنشان کرد: با مشاوره فنی و امکانات در بخش گلخانه و قارچ می توان جهش بالایی در این بخش داشت.

وی گفت: قارچ خوراکی ارزش غذایی بالایی دارد و به همین دلیل می تواند در کنار سبزیجات مرغوب میهمان ثابت سبدهای غذایی خانواده ها باشد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: هدف از تولید قارچ ایجاد فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری و اشتغال زایی، افزایش بهره وری و تولید محصولات کشاورزی است.

دیانتی افزود: نیاز به فضا و سرمایه کم، تولید سریع محصول، راندمان بیولوژیکی بالا، قابلیت تهیه مواد اولیه در کشور و صادرات محصول از مزیت های پرورش و تولید قارچ است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید