جشنواره پخت قارچ در شهرکرد برگزار می شود/ تولید متوسط ​​۶ هزار تن قارچ در چهارمحال و بختیاری

ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802508

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

حسین برزگر گفت: همزمان با افتتاح چهارمین نمایشگاه تخصصی رویدادهای کشاورزی با تکیه بر دانش و مبتکران ماشین آلات و ادوات کشاورزی، مواد، آبیاری و گلخانه های دام، طیور، آبزی پروری، دامپزشکی و صنایع تبدیلی، جشنواره آشپزی با قارچ با این محصول غذایی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین برزگر معاون بهبود زراعی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در نشست خبری در استان اظهار داشت: این استان دارای هشتمین کلاس تولید قارچ کشور است.

وی افزود: سردی هوا در چهارمحال و بختیاری این استان را به ظرفیت مناسبی برای پرورش این گونه تبدیل کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همزمان با افتتاح چهارمین نمایشگاه تخصصی رویدادهای کشاورزی مبتنی بر دانش و ماشین آلات و تجهیزات نوآور کشاورزی، مواد، آبیاری و گلخانه های دام، طیور، آبزی پروری و صنایع آبزی پروری، جشنواره پخت قارچ نیز برپا می شود و شرکت کنندگان با این محصول خوراکی غذا می پزند.

برزگر گفت: سرانه مصرف قارچ در دنیا برای هر نفر 2 کیلوگرم، در کشور یک کیلوگرم و 28 گرم و در چهارمحال و بختیاری تنها 80 گرم است، بنابراین هدف از برگزاری این جشنواره ارائه ظرفیت تولید این محصول در روستاها و تشویق مردم به استفاده از آن است.

وی با اشاره به اینکه به برترین ها جوایز نفیسی اهدا خواهد شد، خاطرنشان کرد: تاکنون 35 نفر از سراسر چهارمحال و بختیاری برای شرکت در جشنواره پخت قارچ اعلام آمادگی کرده اند.

معاون بهبود زراعی وزیر جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجتمع تولید قارچ جونقان آماده تحویل به کشاورزان است، افزود: در حال حاضر 32 واحد صنعتی و 150 واحد تولید قارچ خانگی در استان فعال است و به طور میانگین 6 هزار تن قارچ در استان فعال است. در این استان تولید می شود که بیشتر محصولات به استان های همجوار و کشورهای کویت، امارات، عراق، آذربایجان و غیره صادر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید