مصرف آرد تجاری و صنعتی در استان زنجان 20 هزار تن است / مشکل تامین آرد وجود ندارد


ساعت: 14:03
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894706

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه 150 هزار تن گندم و آرد برای مصرف در استان نیاز است، گفت: میزان مصرف گندم و آرد برای واحدهای تجاری و صنعتی استان نیز حدود 20 هزار تن است. تنی که در تهیه آن استفاده شده و مشکلی برای تهیه آن وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولی الله زمانی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه مصرف آرد در بیسکویت، کیک، ماکارونی و سایر محصولات در حوزه تجارت و صنعت قرار می گیرد، تصریح کرد: این صنوف به صورت آزاد آرد تهیه می کنند و می توانند آن را چه از اداره غلات و چه از هر مکان دیگری تهیه کنند. انجام دادن

وی با بیان اینکه اداره غلات تنها گندم آرد یارانه ای نوع 1 و 2 را تامین و عرضه می کند، افزود: میزان مصرف گندم برای یک سال در استان حدود 150 هزار تن است که از این میزان بیش از 200 هزار تن گندم با سایرین مصرف می شود. گفتنی است، مصرف یکساله گندم در استان مازاد بر مصرف وجود دارد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه ریزی ها و اقداماتی در خصوص مصرف بی رویه گندم از طریق کارگروه آرد و نان کشور در حال انجام است، گفت: در صورت برنامه ریزی برای خروج گندم مازاد از استان دستور داده می شود. صادر شده و از استان خارج می شود.

وی با بیان اینکه 150 هزار تن گندم و آرد برای مصرف حبازی در استان نیاز است، تصریح کرد: میزان گندم و آرد مصرفی واحدهای تجاری و صنعتی استان حدود 20 هزار تن است و مشکلی در تهیه و تحویل آن وجود ندارد.

وی زمانی اظهار داشت: میزان مصرف نان سرانه خانوار مشخص است و به گفته وی طراحی لازم برای تامین غلات مورد نیاز صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید