اقدامات سیاسی در خصوص عدم صدور روادید برای ورزشکاران ایرانی را دنبال می کنیم/ کارگروه ویژه ای برای جمع آوری مدارک برای احقاق حقوق پایمال شده ورزشکاران خود تشکیل می دهیم.


ساعت: 18:49
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883630

این رفتار غیرورزشی کاملا سیاسی است و با روح منشور المپیک مغایرت دارد

سرپرست امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: با جدیت پیگیر اقدامات سیاسی آمریکا، انگلیس و کانادا در خصوص عدم صدور روادید برای ورزشکاران ایرانی از طریق مجامع بین المللی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدحسن تقی زاده سرپرست امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان درباره عدم صدور ویزا از سوی آمریکا برای ورزشکاران ایرانی گفت: اقدام غیرمنطقی و سیاسی برخی است. کشورها برای عدم صدور روادید برای ورزشکاران ایرانی با تشکیل کارگروه تخصصی، با جدیت پیگیری می شود و با تهیه اسناد تضییع حقوق قهرمانان کشورمان از طریق مجامع و دادگاه های بین المللی تا حصول نتیجه.

وی عدم صدور روادید برای برخی از ورزشکاران ایرانی در مسابقات بین المللی را غیرورزشی، کاملا سیاسی و برخلاف روح منشور المپیک عنوان کرد و افزود: مشکلاتی که کشورهای آمریکا، انگلیس و کانادا در عدم صدور روادید برای ورزشکاران ما با آن مواجه هستند. در رشته های مختلف از جمله تیراندازی باکمن، کاراته، دو و میدانی، تنیس و فوتبال و متعاقباً اجازه حضور در مسابقات ورزشی را به آنها نمی دهد که برخی از این اتفاقات که مربوط به عدم دریافت سهمیه مسابقات آتی است، اقدامات خصمانه و خصمانه است. برخلاف استانداردهای ورزشی و انسانی .

وی بیان کرد: در این راستا برای احقاق حقوق ورزشکاران کشورمان مقرر شد کارگروهی از وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون های متضرر از این اقدام سیاسی تشکیل شود تا حقوق نقض شده آنها تا حصول نتیجه توسط مجامع بین المللی مورد بررسی جدی قرار خواهد گرفت.

رئیس دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود به لغو بازی دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و کانادا اشاره و تصریح کرد: با توجه به اقدامات سیاسی دولت کانادا مبنی بر لغو یک طرفه، قرارداد این دیدار دوستانه و تدارکاتی در جلسات مکرر به تصویب رسید و مقرر شد این موضوع از طریق مجامع و دادگاه های بین المللی از سوی فدراسیون فوتبال پیگیری و نتایج به زودی اعلام شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: اسناد در حال جمع آوری است و به زودی اقدام عاجل انجام خواهد شد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید