کنایه شدید روزنامه اعتماد از دولت ریاست جمهوری/مراسم اربعین که ربطی به دولت قبل ندارد!

کنایه شدید روزنامه اعتماد از دولت ریاست جمهوری/مراسم اربعین که ربطی به دولت قبل ندارد!

روز جدید در منصفانه ترین برآورد، خروجی برنامه ریزی دولت در آماده سازی اربعین بسیار کم و نزدیک به صفر است. این بار دولت با کسانی که پایگاه انتخاباتی آقای رئیسی در انتخابات 1400 بودند بد کرد.

ای کاش دوره دولت روحانی زودتر تمام شود و آقای رئیسی رئیس جمهور شود». این جمله پاسخی است به مردم از جمله خود آقای رئیسی که سرشان را با عباراتی مثل «آواربرداری» و «پرداخت بدهی دولت قبل» و «رفع موانع قبلی» گرم کرده اند و گویی حمام مدیریتی می کنند. هنوز در بدنه دولت هستند.او دوازدهمین است.

↑ اما مراسم اربعین امسال یکی از مواردی است که ربطی به دولت قبل ندارد. مدت ها بود که تبلیغات و وعده های گسترده ای مبنی بر برگزاری این مراسم از سوی مسئولان در رسانه ها مطرح می شد. وی آمادگی دولت را در این زمینه از ارائه تسهیلات حمل و نقل تا معافیت روادید، کنترل نرخ بلیت هواپیما و اتوبوس و حتی پرداخت وام به زائران را متعهد دانست. هرکسی که تجربه اجرایی کمی داشته باشد می‌دانست که دولت وارد باتلاقی شده است که مطمئناً فرو می‌رود. بدتر از آن، شرایط عراق در سال های اخیر به ویژه در یکی دو ماه اخیر اصلاً در محاسبات مسئولان به چشم نمی خورد. فرض اشتباه این بود که از آنجایی که همه چیز در اینجا خوب پیش می رود، به طور خودکار در آنجا حل می شود، اما خیلی زود مقامات متوجه شدند که نه تنها در عراق، بلکه در داخل نیز برآوردها به طور نجومی با واقعیت فاصله دارد.

* در منصفانه ترین برآورد، خروجی برنامه ریزی دولت در آماده سازی اربعین بسیار کم و نزدیک به صفر است. این بار دولت با کسانی که پایگاه انتخاباتی آقای رئیسی در انتخابات 1400 بودند بد کرد.

* ارزیابی از عملکرد ستاد اربعین نه تنها در فضای مجازی که در گزارش های صدا و سیما به وضوح نشان داده شده است. به رسانه های دولت و حامی آقای رئیسی نگاه کنید، فقط نتیجه بیان مشکلات و نارسایی ها نیست که برخی تیترهای خنده دار نشان از هماهنگی کامل ایران و عراق دارد. انگار هیچ مسافری پشت مرز نمانده بود، بی آبی و کمبود آذوقه هیچ کس را آزار نمی داد، ترافیک سنگین مردم را آزار نمی داد… کمبود و گرانی وسایل نقلیه (نه تنها در عراق، بلکه در سرزمین خودمان) باعث نارضایتی مردم نشد و …
رادیو گرم در این مورد ملت را فدای منفعت دولت نکرده و در حد قابل قبول و منصفانه اطلاع رسانی کرده و مانند رسانه های حکومتی صدای “خوب بخواب شهر سالم و سلامت” را نخوانده است. یا نان آور دولت.
*عملکرد دستگاه های اجرایی در تدارک مراسم اربعین بازتاب کاملی از توان دولت نه در شرایط بحرانی بلکه در شرایطی است که کاملا قابل پیش بینی بود. برخی خبرگزاری ها حاکی از تکذیب حتی تماس تلفنی مشورتی با مسئولان قبل از برگزاری مراسم بودند.

*حوادث روزهای آخر فرصتی طلایی برای دولت است تا توان و ظرفیت واقعی خود را بشناسد و تبلیغات رسانه های داخلی را باور نکند و مثل مولانسرودین باور نکند که در لاین بالا آشپزی می کنند و با قابلمه در دست به آنجا می روند. .

دیدگاهتان را بنویسید