حوادث و اتفاقات اخیر ایران نتیجه کینه توزی و دشمنی آمریکا و اسرائیل است


ساعت: 09:09
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908022

وزیر امور خارجه سوریه با محکومیت حادثه تروریستی اخیر در حرم مطهر شاهچراغ گفت: حوادث و اتفاقات اخیر در ایران نتیجه کینه توزی و دشمنی آمریکا و اسرائیل با جمهوری اسلامی ایران و ملت و دولت سوریه است. با تمام توان در کنار ملت و دولت ایران باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و در خصوص همکاری های دوجانبه و مسائل منطقه ای گفت وگو کردند.

فیصل مقداد در ابتدای این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور سوریه برای حضور مقام معظم رهبری و ابراز خرسندی از دیدار مجدد با دکتر ولایتی، گفت: جمهوری اسلامی ایران برادر، دوست و برادر است. همراه دولت و ملت سوریه است و همکاری دو کشور نقطه قوت محور مقاومت است.

وزیر امور خارجه سوریه با محکومیت حادثه تروریستی اخیر در حرم مطهر شاهچراغ افزود: حوادث و رویدادهای اخیر در ایران نتیجه کینه توزی و دشمنی آمریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت و دولت سوریه است. با تمام وجود در کنار ملت و دولت ایران باشید.

در این دیدار که سفیر سوریه در ایران نیز حضور داشت، ولایتی با تشکر از رئیس جمهور سوریه اظهار داشت: ملت سوریه بیش از 11 سال است که به برکت رحمت با بدترین و جنایتکارترین تروریست های جهان می جنگد. خداوند متعال عنایات ائمه اطهار(ع) و رشادت های پیروزی حاصل شد و یکی از دلایل تحمیل این جنگ ناجوانمردانه با حضور نزدیک به 80 کشور به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی، نقش مهم و تاثیرگذار سوریه در جبهه مقاومت

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه با یادآوری تلاش های ایران با حمایت حافظ اسد رئیس جمهور فقید سوریه برای اتحاد جریان های مقاومت افزود: این درخت تنومند و ریشه دار که امروز به عنوان محور مقاومت شاهد آن هستیم، حاصل بیداری است که طی شد. جایگاه در منطقه، حاصل پیروزی انقلاب اسلامی به اضافه ظهور خاص امام راحل (ره)، درایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و هوشمندی رئیس جمهور فقید سوریه و از همه مهمتر , موضع دکتر بشار اسد .

وی گستردگی و قدرت نهضت مقاومت در منطقه را حاصل همکاری دو کشور دانست و گفت: تلاش های طولانی و ارزشمند دو کشور پس از گذر از پیچیدگی ها و فراز و نشیب ها و شکل گیری جنبش مقاومت و اتحاد کشورهای منطقه بسیار مهم است و امروز شاهد شکوفایی هستیم و در همه جای منطقه و جهان عنصر مقاومت در برابر تهاجم آمریکا و صهیونیست ها هستیم. دکتر ولایتی تصریح کرد: وجود مقاومت اسلامی در لبنان، رشد مبارزات فلسطین، پیروزی مردم عراق در تشکیل حکومتی مبتنی بر آرمان‌های مردمی و آرمان‌های اسلامی و ملی همراه با ظهور پایداری توسط مردم دلاور یمن. همه نشانه های پیروزی و پیشرفت تدریجی جنبش مقاومت در منطقه است این جهان است که نگرانی بیگانگان به ویژه آمریکا و صهیونیست ها را به همراه داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید