ماجرای بدری خامنه ای خواهر آیت الله خامنه ای چیست؟

ماجرای بدری خامنه ای خواهر آیت الله خامنه ای چیست؟

خبرگزاری اصولگرای تسنیم در مطلبی به ماجرای خواهر رهبر انقلاب اشاره کرد و نوشت; در خبرها خواندم که خانم بدرالسادات خامنه ای خواهر رهبر انقلاب اعلام برائت کرده و به صفوف شورشیان پیوسته است.

آخرین باری که نامش در خبرها بود به دیدار مهدی کروبی رفت و عکسش منتشر شد. همین یک ماه پیش بود که خبر درگذشت همسرش شیخ علی تهرانی را شنیدم.

علی مراددانی معروف به شیخ علی تهرانی از شاگردان امام بود. پس از انقلاب به مجاهدین خلق و بنی صدر نزدیک شد. وی پس از اطلاع از خبر امام دامادش (سیدعلی خامنه ای) لب به تهمت و تهمت گشود و پس از فرار بنی صدر و رجوی مدتی بازداشت و پس از آزادی. ، ناگهان عراق را ترک کرد.

بدری پس از عزیمت شوهرش به عراق، دست فرزندانش را گرفت و از طریق ترکیه راهی عراق شد.خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی مورخ 20 اردیبهشت 64 می گوید: خبر فرار آقای خامنه ای ناراحت شد. [خانم بدری حسینی خامنه‌ای] خواهرشان – که همسر شیخ علی تهرانی است – به همراه پنج فرزندش به خارج از کشور اعزام شدند. از ترکیه خبر می رسد که او اکنون در ترکیه است اما می خواهد به عراق برود.

شیخ علی برای اسرای ایرانی در عراق سخنرانی کرد و به امام تهمت زد. با منافقین قدم به قدم به صدام خدمت کرد و با تمام شدن دوره او از عراق عذرخواهی کردند!

در خاطرات شیخ علی تهرانی آمده است، وقتی دولت عراق می خواست به نحوی از شر وی خلاص شود، نامه ای به آیت الله خامنه ای نوشت و از همسر و فرزندانش خواست که به ایران بیایند. یک ماه بعد این نامه از سفارت ایران می آید و مقدمات سفر خانم بدری و فرزندانش به ایران فراهم می شود.

شیخ علی تهرانی نیز پس از رها شدن در مرز ایران و عراق تحویل قانون شد و با اینکه مستحق اعدام بود، پس از چندین سال زندان آزاد شد.

نظام و رهبر با آنكه با خاندان شيخ علي از درگاه كرامت وارد شدند، راه پدر را در پناه غريبه در پيش گرفتند. محمود مرادانی سال ها تحلیلگر شبکه های ماند بوده و فریده نیز برای فرح پهلوی پیام تولد می فرستد.

در میان یاران رهبر انقلاب البته امثال اینها نیز وجود دارد. محمود میردامادی، پسر عموی او نیز از فعالان سیاسی خارجی بود و پس از فتنه 88 از کشور خارج شد و یا فردی به نام حمیدرضا فروزانفر خواهرزاده رهبر که چند سال پیش علیه ایشان مصاحبه کرده بود.

البته این شکاف فکری و سیاسی بین بخشی از خانواده و رهبر را باید به فال نیک گرفت، زیرا ارثی بودن حکومت را دیکتاتور و تهمت می دانند.

در حکومت های طاغوتی و آنچه در تاریخ سلاطین ایران وجود دارد، با تشکیل دادگاه و تقسیم مناصب و مسئولیت ها بین اقوام درجه یک و نزدیکان خود، طبقه ممتازی ایجاد کردند و این لطف و بخشش را از اطرافیان خود به وجود آوردند. گاهی به همشهریان سرایت می کند. مانند آنچه صدام برای تکریتی ها یا توجه ویژه رضاشاه به مازندران مجاز دانست.

اما آیت الله خامنه ای در میان نزدیکان خود مخالفانی دارد که مخالفت آنها نه از سر دلسوزی یا انتقاد از زندگی نامتعارف رهبر یک حکومت اسلامی، بلکه به دلیل کم لطفی و بخشش یا عدم مسئولیت است که خود را نشان می دهد. -خودداری مطمئن رهبر انقلاب در عدم سعادت دیگران در اداره کشور است.

حتی در اداره بیت رهبری چند چهره از یاران ایشان را می توان یافت در حالی که شاید شیخ علی تهرانی دهان خود را جلوی امام جمعه تهران یا مشهد می بست و یا اطرافیان ایشان از رهبری سیاه نمایی نمی کردند. با بهره مندی از رانت های دولتی ورود به روال قبلی ایران یا روال معمول دولت های منطقه ای.

این سبک رهبری، ادامه سیره امام خمینی است. زمانی که از دخالت سید حسین نوه شان در سیاست پرهیز کردند و یا با بحث نخست وزیری حاج احمد آقا مخالفت کردند، نشان دادند که رئیس نظام اسلامی با رژیم قبلی و حکومت های منطقه متفاوت است.

خاطرات برخی محافظان و یاران نزدیک رهبری و کارمندان کشور در ادوار مختلف از ساده زیستی ایشان مؤید قول معروف عطاءالله مهاجرانی است که می گوید در زندگی اقتصادی آیت الله خامنه ای حتی یک نقطه خاکستری وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید