برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اصفهان موج


حجت الاسلام سید امیر طهایی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سومین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه قرآنی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به همت جماعت المصطفی العالمیه اصفهان در نجف آباد اصفهان برگزار می شود. .

رئیس همایش اصفهان و رئیس جامعة المصطفی وی با اشاره به اینکه حلقه مفقوده بسیاری از همایش ها بی توجهی به موضوع عملیاتی شدن برنامه ها است، افزود: در این کنگره کارگروه سبک زندگی قرآنی تشکیل و 170 مقاله به دبیرخانه ارسال شد.

وی گفت: شناخت و تبیین شخصیت قرآنی امام خامنه ای، ارائه نظرات ایشان در حوزه تفسیر و علوم انسانی با رنگ قرآنی و تبیین نقش اندیشه های قرآنی از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است. .

و در ادامه مطلب دبیر کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب وی گفت: بیش از 2400 مقاله و چکیده مقاله در بخش داخلی و بیش از 224 مقاله در بخش خارجی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است و این کنگره به بزرگترین کنگره پس از انقلاب اسلامی تبدیل شده است که مردمی است. و بدون بودجه دولتی گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی افزود: حدود 244 مقاله از 21 کشور و به 22 زبان به این کنگره رسیده است و این نشان می دهد که بخش بین المللی بسیار گسترده است.

وی بیان کرد که این کار راهی برای پی ریزی تمدن نوین اسلامی در پرتو قرآن بود، یعنی. تمدن قرآن است و افزود: این کنگره با استقبال نخبگان فرهنگی، علمی و قرآنی مواجه شد و بیش از 180 مرکز علمی در کشور مورد استقبال قرار گرفتند.

رئیس مجتمع علم و حدیث جامعه المصطفی قم ادامه داد: بر اساس برگزاری این کنگره بیش از 183 نشست در 30 استان کشور و 62 سمینار آموزشی برگزار شد.

دبیر علمی کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: یکی از اهداف این کنگره آشنایی نسل جوان با اندیشه های آیت الله خامنه ای علمی، قرآنی و قانونی است.

حجت الاسلام رضایی گفت: محورهای همایش شامل شخصیت و زندگی ایشان، حجیت قرآن، علوم و تفسیر قرآن، تدبر در قرآن، علوم طبیعی، روش شناسی است. تفسیر، قرآن و مستشرقان غرب، قرآن و نظام سازی و ایجاد تمدن، هنر، رسانه، فرهنگ، قرآن و انقلاب، حکومت و سازندگی جامعه.

باید بگویم؛ کنگره بین المللی اندیشه قرآنی حضرت آیت الله خامنه ای نهم آذرماه از ساعت 8 الی 16 در مجتمع شیخ بهایی نجف آباد برگزار می شود.


آیا این خبر مفید بود؟