کنگره بزرگ شهدای روحانی 4 خرداد برگزار می شود/ سخنگوی ویژه کنگره «آیت الله رئیسی»


ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839519

حجت الاسلام حاجی صادقی سخنرانی رئیس کنگره در جمع چهار هزار شهید روحانی را ایراد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی سخنگوی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه یادواره 4 هزار شهید روحانی در چهارم خرداد ماه در شهر مقدس قم برگزار می شود، اظهار داشت: این مراسم در قم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در مراسم افتتاحیه این کنگره پیام مقام معظم رهبری به کنگره چهار هزار شهید روحانی قرائت می شود، گفت: رئیس جمهور و فرمانده کل سپاه سخنرانان این مراسم خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی همچنین از برپایی نمایشگاهی با موضوع شهدای روحانیت در مصلای قم خبر داد و گفت: در این نمایشگاه تمامی مطالب مربوط به شهدای روحانیت اعم از اسناد، آثار هنری به نمایش گذاشته می شود. ، و غیره. از 20 می تا 30 ژوئن.

سخنگوی فرماندهی کل سپاه با بیان اینکه امروز روحانیت و اصحاب رسانه در تبیین جهاد کبیر نقش آفرینی می کنند، گفت: جهاد بهایی دارد و در همه عرصه های جهاد پرداخته ایم؛ بسیاری از شهدای روحانی از جمله مطهری و بهشتی از شهدای جهاد هستند.

وی با بیان اینکه امروز مهمترین جهت حمله به دشمن شکست خورده در همه عرصه ها، قیام با استفاده از همه ابزار و روش ها اعم از تحریف، سوء ظن و فریب است، گفت: این تغییر ارزش ها، الگوها و سلیقه ها است.

خطیب ولی فقیه در سپاه، هوشمندی و بصیرت را حقایق، صراحت، شجاعت، امید آفرینی و شبهات زدایی از خواسته های جهاد تابعین دانست و در خنثی سازی توطئه های دشمن نقش مؤثری دارد.

وی کسب حیات طیبه قرآنی با حضور در مراسم بزرگداشت شهدا، آشنایی با راه و رسم زندگی و چگونگی حرکت به سوی موفقیت، استماع پیام مقاومت به شهدا، تقویت روحیه امید و نشاط و خنثی سازی را برشمرد. دشمنان گفت: شهدا به ما آموختند که مقاومت رمز پیروزی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی شناسایی خانواده های طلاب و روحانیون، برگزاری 810 یادواره شهرستانی و 55 کنگره استانی را از اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: شهدای روحانیت، تهیه 10 کتاب صوتی و 509 اثر هنری از جمله اقدامات انجام شده است. در میان برنامه های کنگره

وی تعداد شهدای روحانیت را نسبت به همه طبقات بالا ذکر و خاطرنشان کرد: روحانیت خیرخواه مردم هستند و به این مردم افتخار می کنند؛ مردمی که در این زمینه حضور دارند. روحانیت افتخار می کند که به مردم خدمت می کند و آنها را به شهادت می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با ارائه آماری از روحانیون شهید، گفت: از مجموع روحانیون شهید، 3741 نفر شیعه و 149 روحانی اهل سنت، 57 نفر از زمان مشروطه تا انقلاب اسلامی، 40 نفر از زمان پیروزی انقلاب اسلامی هستند. از انقلاب تا دوران دفاع مقدس و 149 شهید قتل یا مدافع حرم هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه بیان کرد: این شهدا از نظر تحصیلی از دانش آموزان ابتدایی تا مجتهدان جامع الشرایط و از نظر مسئولیت از سمت فرماندهی تیپ، تیپ و گردان از روحانیون عالی رتبه بودند. بسیجیان هم در جهاد تبیینی حضور داشته اند و هم در جهاد نظامی. در کربلای 5 هزار و 567 شهید روحانی تقدیم شده است و اصفهان با 547 شهید در رتبه اول تعداد شهدای روحانی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ایجاد پایگاه سلامت و معنوی در سپاه را با محوریت نقش آفرینی روحانیت و جهادی و نقش آفرینی موثر در چالش ها و خطرات از جمله سیل و زلزله عنوان کرد و گفت: : یکی از عوامل پیوند دهنده در این ارتباط، روحانیت است به طوری که دشمن تعرض به روحانیت را دنبال می کند.

سخنگوی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سرکشی بسیاری از چهار هزار شهید روحانی خبر داد و گفت: لازمه اساسی این خانواده های ولایی، انقلابی و محجوب حفظ انقلاب و پیگیری آرمان ها و ارزش های والای آن است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی سرانجام از مشارکت 22 نهاد و وزارتخانه در کنگره بزرگ چهار هزار شهید روحانی خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید