کنگره نکوداشت مرحوم آیت الله سید سعید حکیم برگزار می شود


ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843954

مراسم ختم مرحوم آیت الله سید سعید حکیم با حضور علما و روحانیون کشورهای مختلف در عراق برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، سعدی ظهر امروز در نشست خبری مراسم نکوداشت مرحوم آیت الله العظمی سید سعید حکیم در نجف اشرف با اشاره به اینکه این مراسم به میزبانی شیخ کربلایی تولیت حرم امام حسین (ع) برگزار می شود، اظهار کرد: این مراسم برای عبادت است. و افتخار وی و همچنین آیت الله سید سعید حکیم در اختیار مراجع خواهند بود.
وی ادامه داد: این مراسم روز پنجشنبه 19 خردادماه از ساعت 10 تا 12 به وقت عراق در نجف اشرف برگزار می شود.
دبیر اجرایی کنگره با اشاره به اینکه مهمانانی از کشورهای همسایه نیز در این مراسم حضور خواهند داشت، گفت: در این مراسم طلاب حوزه های علمیه قم، تهران، مشهد و اصفهان حضور داشتند.
وی افزود: مهمانان خارجی از کشورهایی مانند لبنان، سوریه، کویت و مصر نیز دعوت شده اند. شخصیت های بزرگ عراقی نیز در این مراسم حضور دارند.
سعدی با اشاره به اینکه این نکوداشت برای استخراج آثار این مرجع برگزار می شود، گفت: موضوعات برگرفته از آثار این عالم بزرگ تاکنون 850 موضوع است.

وحدت بین مراجع یکی از دغدغه های سید سعید حکیم بود
همچنین در ادامه این دیدار سید ریاض حکیم فرزند سید سعید حکیم با اشاره به گذشت هشت سال از حضور وی در زندان های صدام گفت: آیت الله سید سعید حکیم به همراه خانواده هشت سال است که در زندان های صدام به سر می برند.
وی ادامه داد: یکی از دلایل دشمنی صدام با بیت این عالم بزرگ، عدم همراهی صدام با وی به درخواست وی بود. صدام از سید سعید حکیم خواست که در کنفرانس تظاهراتی جهاد علیه ایران به جهان اعلام کند که او هرگز نپذیرفت.
سعید ریاض حکیم با اشاره به اینکه این دنیا به قشر فقیر جامعه توجه ویژه ای دارد، گفت: مصیبت مردم در زمان صدام و پس از آن بسیار زیاد بود و به همین دلیل سعید سعید حکیم مؤسسه ای را تأسیس کرد که بیش از یک صد هزار یتیم.» حمایت شد.
وی گفت: البته حمایت از محرومان و خانواده هایشان از طریق دفتر ایشان انجام می شد، اما از طرفی کمک های این دنیا فقط به عراق محدود نمی شد، بلکه به کشورهای دیگر مانند سوریه، یمن، ایران و دیگران. بلایای طبیعی و غیر طبیعی کمک کرد.
فرزند سید سعید حکیم با تاکید بر اینکه حفظ وحدت قدرت یکی از اهداف مهم این جهان است، گفت: سید سعید حکیم در این سال ها تلاش کرد تا قدرت را به عراق تبدیل کند و وحدت قدرت را حفظ کند.
وی ادامه داد: یکی از نگاه های این دنیا ارتباط و گفتگو با دنیا بود. آنها سعی کردند دنیا را ترک نکنند و با آنها در ارتباط باشند. ایشان بر این عقیده بودند که ما فرهنگی داریم که باید با عقلانیت و درایت و به دور از خشونت به تمام دنیا صادر کنیم.
سید ریاض حکیم افزود: این دنیا بر وحدت ایران و عراق بسیار تاکید و حساس بوده و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند.
وی با اشاره به جایگاه علمی سید سعید حکیم گفت: طلاب زیادی از این دنیا در حوزه های علمیه نجف و قم تدریس می کنند و برخی از آثار وی در حوزه های علمیه تدریس می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید