روایت تصویری 23 سال از حضور آیت الله حکیم در ایران


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810143

حبیب هدی روایت تصویری از بیست و سومین سالگرد حضور آیت الله سید محمد باکر حکیم در ایران توسط انتشارات یازهرا موسسه فرهنگ و رسانه سیدالشهدا الحکیم (انتشارات یازهرا) منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روایت تصویری حبیب هدی از بیست و سومین سالگرد حضور آیت الله شهید سید محمد باکر حکیم در ایران توسط موسسه فرهنگی رسانه ای انتشارات یازهرا به همت محمدمهدی یزدی منتشر شد.

این کتاب مصور با عکسی از آیت الله سیدمحسن حکیم و فرزندانش آغاز می شود و در ادامه عکس هایی مانند تصویری از این عالم بزرگوار در حضور پدر، زیارت جماران حسینی و امام خمینی و دیدار و گفتگو با آیت الله. خامنه ای . . بعد حجت الاسلام سید عبدالعزیز حکیم است.

عکس سخنرانی در راهپیمایی عراقی ها در میدان فردوسی تهران، حضور در نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه ای، سخنرانی پیش از نماز جمعه تهران، شرکت در راهپیمایی با اشعار عالی شهید عبدالحسین رستغ دستغیب و قرائت دستغیب اعظم عبدالحسین دستغیب و عبدالرحیم ربانی شیرازی عکس شهید محمد صدوقی گفتگو با آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی حضور معترضان عراقی مقیم ایران از دیگر عکس های منتشر شده در این ویدئو است.

شهید آیت الله حکیم در شهریور 1359 اندکی پس از شروع جنگ به ایران هجرت کرد و به دعوت امام خمینی (ره) در محله خود در تهران ساکن شد و مهمان بنیانگذار انقلاب اسلامی بود. زمانی که در ایران بود، با رهبری عراقی ها به خارج از کشور، کارزاری گسترده را برای متحد کردن نیروهای مخالف رژیم بعث به راه انداخت و نتوانست شورای عالی انقلاب اسلامی در عراق را تشکیل دهد. پس از گذشت بیش از دو دهه از این حضور تاثیرگذار در ایران، کمتر از دو ماه پس از سرنگونی رژیم بعثی در اردیبهشت 1382 به عراق بازگشت و در نجف ساکن شد و به فعالیت های سیاسی و فرهنگی خود ادامه داد. اشرف در بارگاه مطهر علوی در نجف تأسیس شد. این عالم سرانجام در نهم شهریور 1382 همزمان با اول ماه رجب پس از اقامه نماز جمعه چهاردهم در جریان عملیات تروریستی انفجار خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی امیرمومنان علی (ع) به لک الله پیوست.

کتاب حبیب هدی در 144 صفحه در 500 نسخه توسط مؤسسه فرهنگی و رسانه ای الحکیم (انتشارات یازهرا) منتشر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید