سلامت مردم با گذاشتن فضولات دامی در جاده ها/هزینه دفن هر کیلوگرم زباله در زاهدان 1500 تومان است.


ساعت: 12:27
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883782

رها شدن لاشه حیوانات مرده در حاشیه خیابان ها معضل این روزهای کلانشهر زاهدان است که علاوه بر به خطر انداختن سلامتی شهروندان، رنج امامزاده ها را دوچندان کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، رها شدن اجساد و فضولات “گاو و گوساله” به ویژه بعد از قربان بایرام در حاشیه خیابان ها یا اطراف سطل های زباله معضلی است که علاوه بر محیط زیست و پیامدهای بهداشتی، این امر منجر به جمع آوری تعداد زیادی از سگ های ولگرد به این زباله ها شده و خطر انتقال بیماری های مختلف را افزایش می دهد.

سلیمانی یکی از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه ذبح دام در معابر عمومی غیرقانونی است اما به دلیل ضعف نظارت انجام می شود، گفت: رها کردن فضولات حیوانی مانند پوست و خون در جاده ها اینگونه نیست. نه تنها باعث زشت جلوه دادن خیابان ها می شود، بلکه باعث جمع آوری حشرات و حیوانات موذی و پخش فضولات و بوی بد در اطراف کشتارگاه می شود که باعث گلایه های فراوان شهروندان می شود.

وی افزود: علاوه بر مشکلات و تهدیدات زیست محیطی فوق; سلامت کودکان و کودکان در سفر و بازی در محل سکونت نیز به خطر می افتد و زمینه بروز بیماری ها فراهم می شود که مستلزم تقویت نظارت و برخورد قاطع با متخلفان برای جلوگیری از این اقدام غیرقانونی است.

شاه بخش یکی دیگر از شهروندان گفت: در هوای گرم تابستان بوی آن برای ساکنین دردناک است و تنفس را سخت می کند. با متخلفان برخورد می شود و با کسانی که قانون را زیر پا می گذارند برخورد می شود زیرا این اقدام ظالمانه از سوی شهروندان غیرقانونی تلقی می شود.


4e687868 918e 4f30 87a4 b3dde45c2fd6 خبر خاکستری

به گفته وی؛ در اثر این اقدام غیرقانونی، در فصل تابستان که هوا گرمتر است، موش و سوسک به خانه های ساکنان حمله می کنند و دردسرهای زیادی ایجاد می کنند و نفس کشیدن را برای ما سخت می کنند.

داود شکوزای رئیس سازمان پسماند شهرداری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما از جمع آوری روزانه میانگین 370 تن زباله از معابر شهر خبر داد و اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که روزانه مورد توجه جدی قرار می گیرد مشکل پاکسازی و پاکسازی معابر

وی افزود: این حجم از جمع آوری زباله در برخی روزها به 400 تن می رسد.

این مسئول با بیان اینکه رهاسازی فضولات عید سعید قربان هزینه شهرداری برای جمع آوری فضولات دامی را چندین برابر کرده است، گفت: در روز عید قربان طی 24 ساعت حدود سه هزار تن فضولات دامی از شهر زاهدان جمع آوری شد. این میزان 9 برابر روزهای عادی است که کارکنان برای آسایش شهروندان تلاش زیادی می کنند.


fb8f4878 7177 4d3a 8d6b 806adb7254db خبر خاکستری

شکوزایی ادمه گفت: تخلیه زباله ها علاوه بر مشکلات زیست محیطی منجر به ایجاد حس بویایی در فضا می شود و با توجه به فصل تابستان و گرمای هوا باید سریعا این زباله ها از محلات جمع آوری شود زیرا در صورت رها شدن علاوه بر بو، خون و جریان آب لوله کشی که مشکلات خود را دارد.

وی تصریح کرد: برای جمع آوری این میزان زباله ویژه از عید سعید قربان 200 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین لودر، بیل مکانیکی، بیل و …. به مناطق مختلف شهر اعزام و زباله ها را جمع آوری کردند.

رئیس سازمان پسماند شهرداری زاهدان خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم زباله جمع آوری شده برای شهرداری 1500 تومان است به همین دلیل قیمت سه هزار تنی جمع آوری شده در این ایام متاسفانه هزینه های شهرداری را افزایش داده است.

شقوزایی گفت: شهروندان برای ذبح دام به کشتارگاه ها و محل های فروش مجاز مراجعه کنند. یا هنگام ذبح حیوانات، زباله ها را رها نکنند، بلکه در پلاستیک های زباله ریخته و هنگام حرکت ماشین های شهرداری کیسه ها را به نظافتچی ها بسپارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید