تشریح سوالات مطرح شده در جلسه با رئیس سازمان محیط زیست/ سه واحد نیروگاه شازند سوخت گازوئیل می سوزاند.


ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۵
کد خبر: 1918136

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی مطرح کرد؛

یوسفی گفت: بحث تعویض نیروگاه های فسیلی و حذف آنها از محدوده دوردست و اینکه دو واحد نیروگاه حرارتی شازند کلنگ زنی شود از جمله مواردی بود که در جلسه هفته گذشته با حضور رئیس سازمان محیط زیست و سازمان محیط زیست مطرح شد. مسئولان وزارتخانه های نفت و نیرو در حالی که وعده هایی در خصوص توزیع گاز به نیروگاه داده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف یوسفی رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در خصوص سوخت سوزی نیروگاه شازند اظهار داشت: موضوع از طریق دفتر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار مرکزی پیگیری و جلسه ای با حضور قائم مقام تشکیل شد. وزیران نفت و نیرو و مقرر شد اقدام شود.

وی ادامه داد: موضوع تعویض نیروگاه های فسیلی و حذف آنها از راه دور و اینکه دو واحد نیروگاه حرارتی شازند در حال انجام تعمیرات اساسی است از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد ضمن اینکه در خصوص توزیع گاز برق نیز قول هایی داده شد. گیاه.

یوسفی توضیح داد: همچنین مقرر شد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان معاون رئیس جمهور موضوع را در دولت پیگیری کند و فرصتی داده شد تا اقدام شود.

رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر یک واحد نیروگاه شازند در اورهال قرار دارد و فعال نیست اما سه واحد دیگر در حال سوختن مازوت هستند و شرایط اقلیمی اراک و وزش باد در روز آخر باعث ایجاد شرایط شد. بد نیست، هرچند در روزهای اخیر تعطیلی مدارس داشتیم.

یوسفی در خصوص مشکل فیلتراسیون نیروگاه نیز خاطرنشان کرد: این بحث فنی است اما با توجه به تجربه، جلسات و پیگیری های انجام شده به این نتیجه می رسد که بحث فیلتراسیون امکان پذیر نیست و این کار نیاز به آب زیادی دارد. که به دلیل مشکل کمبود آب امکان پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: اینکه گازوئیل مصرفی نیروگاه بدون گوگرد باشد یا اینکه نوع سوخت به جای گازوئیل به مایع یا گاز طبیعی تبدیل شده است از مواردی است که نیاز به توجه و پیگیری دارد و اعلام آمادگی می کنیم که اگر بخواهند در این زمینه ها سرمایه گذاری کنند، ما می توانیم از اعتبارات صندوق ملی محیط زیست کمک بگیریم.

رئیس اداره مرکزی حفاظت محیط زیست افزود: 750 میلیارد تومان اعتبار از صندوق ملی محیط زیست به صورت جهانی وجود دارد و صنایع متقاضی می توانند به این صندوق معرفی شوند و همچنین می توانیم نیروگاه شازند را به عنوان معرفی کنیم. یک اولویت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید