۲ هزار و ۱۵۱ عملیات امداد و نجات در قالب امداد و نجات نوروزی در کشور انجام شد.


ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818455

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه از 25 اسفند 93 تاکنون 2 هزار و 551 عملیات امداد و نجات در کشور انجام شده است، گفت: استان های خوزستان، مازندران و اصفهان بیشترین عملیات امداد و نجات را در این ایام دارند. این روزها به خودت اختصاص دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; مهدی ولی پور شب گذشته در حاشیه بازدید از پایگاه های امدادی هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: پایگاه سیار موقت و مراکز عملیاتی آماده ارائه خدمات به مردم در صورت بروز حوادث احتمالی هستند.

وی با بیان اینکه حدود 13 هزار ناجی و نجات غریق آموزش دیده به همراه 7 هزار نیروی آموزش دیده در مجموع به 20 هزار نفر در جمعیت هلال احمر خدمات رسانی می کنند، افزود: جمعیت هلال احمر با 3 هزار دستگاه آمبولانس. و 19 فروند بالگرد امدادی در خدمت مردم شریف ایران بوده و خواهد بود.

رئیس جمعیت امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفندماه ۹۳ تاکنون ۲ هزار و ۵۵۱ عملیات امداد و نجات در کشور انجام شده است، گفت: یک هزار و ۱۰ مورد نیز مربوط به ترافیک و عملیات راهداری است. در مجموع ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر از هموطنان آسیب دیده از حوادث مختلف تحت پوشش امدادی هلال احمر قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت بالغ بر 2 هزار و 800 نفر از هموطنان به صورت فوری ارائه شدند، افزود: خدمات سرپایی برای 5 هزار نفر و 961 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

ولی پور با اشاره به اینکه از 25 اسفند سال گذشته تاکنون 200 عملیات امداد و نجات فنی و رهاسازی مصدومان حوادث جاده ای و رانندگی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این عملیات 253 نفر امداد و نجات و به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی گفت: در مجموع استان های خوزستان، مازندران و اصفهان این روزها بیشترین امدادرسانی و امداد و نجات را دارند.

رئیس جمعیت امداد و نجات هلال احمر کشور با اشاره به اینکه از مجموع 20 هزار امدادگر در کشور حدود 5 هزار نفر زن هستند که با هلال احمر همکاری می کنند، گفت: مستقر و آماده ارائه خدمات هستند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم در کاهش خسارات ناشی از تصادفات نقش آفرینی کنیم، گفت: با توجه به ترافیک سنگین در ایام تعطیلات و روزهای اخیر فکر می کنم نقش موثری داشته ایم.

ولی پور در خصوص استخدام امدادگران در کشور گفت: رایزنی ها نشان داده افرادی که در پایگاه های امداد و نجات خدمات ارائه می کنند پرسنل می شوند اما در صورت کسب مجوز، بحث آزمون و انتخاب افراد مطرح می شود. اما چند موضوع مربوط به صدور مجوزهاست که از آن جمله می توان به مجلس شورای اسلامی و نمایندگان استان ها، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد. برای اخذ مجوز نجات غریق باید بین این سه حوزه هماهنگی و هم افزایی ایجاد شود.

وی در خصوص آمادگی نیروها در زنجان و پایگاه های هلال احمر استان گفت: همکاران و نجاتگرانی که در پایگاه ها و پست های موقت امداد و نجات استان زنجان به ارائه خدمات می پردازند، جمعیت هلال احمر این استان فقط آماده است. همانطور که برای رویدادهای سال گذشته و ناپایداری های هواشناسی کاملاً آماده بودند، اکنون در حالت آماده باش هستند.

رئیس جمعیت امداد و نجات هلال احمر گفت: همچنین برای کاهش آسیب های ناشی از تصادفات، توسعه آموزش عمومی و صدور هشدارهای ایمنی در مبادی ورودی استان زنجان و سایر استان ها و شهرهای توریستی، پست های ایمنی و بهداشتی راه اندازی شده است. . “آنها تبدیل شدهاند به.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید