در یک ماه گذشته 2 هزار عملیات امداد و نجات در کشور انجام شد

ساعت: 08:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921644

رئیس سازمان امداد جمعیت هلال احمر با اشاره به جاده، کوه، هوا و… ماموریت‌های امداد و نجات در آذرماه، گفت: در یک ماه گذشته در مجموع ۲ هزار و ۳۸۲ عملیات امداد و نجات انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد جمعیت هلال احمر با اشاره به جاده، کوه، هوا و… ماموریت‌های امداد و نجات در آذرماه، گفت: در یک ماه گذشته در مجموع ۲ هزار و ۳۸۲ عملیات امداد و نجات انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 66 درصد از عملیات امداد و نجات انجام شده در ماه گذشته مربوط به عملیات امداد و نجات جاده ای بوده است و ادامه داد: تعداد عملیات امداد و نجات جاده ای و رهاسازی مجروحان و فوتی های تصادفات جاده ای به ترتیب 1577 مورد بوده است. 333 مورد که نسبت به سال گذشته به ترتیب 13 و 17 درصد رشد داشته ایم.

ولی پور افزود: 61 مورد عملیات امداد هوایی و 120 مورد عملیات امداد و نجات در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 48 و 4 درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه ۱۹ درصد تصادفات جاده ای در سه استان شمالی کشور رخ داده است، گفت: استان های مازندران، اصفهان و گلستان به ترتیب با ۳۵۴، ۲۳۶ و ۱۲۳ عملیات، بیشترین عملیات را انجام دادند. و امداد و نجات در ماه گذشته گزارش شد که امدادرسانی در این استان ها نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 15، 10 و 5 درصد رشد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید