افزایش 100 برابری کمیته امداد و نجات در ایام اربعین / ساماندهی 15 هزار امدادگر در کشور


ساعت: 17:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889890

یعقوب سلیمانی گفت: در کشور تقریبا 100 برابر ظرفیت کمیته امداد و نجات را افزایش داده ایم و بیش از 15 هزار امدادگر سازماندهی شده و در آماده باش کامل هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، یعقوب سلیمانی امروز در حاشیه بازگشایی مرز خسروی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اربعین امسال به دلیل گرمای مضاعف هوا و احتمال آمدن زائران پس از گذشت دو سال از کرونا مخوف متفاوت است. از این رو مسئولان نهادهای مختلف نیازمند آمادگی و مساعدت لازم هستند.

دبیرکل هلال احمر به تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور کشور بر تسهیل و کم هزینه تردد زائران اشاره کرد و گفت: بر اساس این تاکیدات هلال احمر در دو بخش کیفی و کمی برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: ظرفیت کمیسیون امداد و نجات را نزدیک به 100 برابر در داخل کشور افزایش داده ایم و بیش از 15 هزار امدادگر در کشور در حال سازماندهی و آماده باش کامل هستند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: بیش از 4500 خودرو، آمبولانس و خودروی امدادی برای این منظور ساماندهی شده است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از 575 پایگاه ثابت و 140 پایگاه موقت در مراکز حادثه خیز ساماندهی شده است و آموزش های لازم در بخش امداد و نجات به طور کامل در تمامی مناطق وجود دارد.

دبیرکل هلال احمر از آمادگی سایر مرزهای کشور خبر داد و گفت: مرز خسروی به دلیل موقعیت و همجواری با سامرا از شرایط ویژه ای برخوردار است که با توجه به حجم زیاد زائران، مسئولان را ملزم به داشتن تجهیزات و تدارکات لازم می کند. .

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر کشور در استان کرمانشاه هم از نظر امداد و نجات و هم اسکان اضطراری در مرز خسروی آمادگی کامل دارد.

سلیمانی اضافه کرد: در عراق مسئولیت مسائل بهداشتی، درمانی و پزشکی بر عهده جمعیت هلال احمر است و در سال های گذشته سه برابر ظرفیت عراق را افزایش داده ایم و 50 دستگاه آمبولانس، 7 اتوبوس امداد و نجات و 16 تریلر وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تیم عملیاتی مرکز درمانی نیز در آن سوی مرز مستقر است که تجهیز بیمارستان امام علی (ع) نیز از نقاط قوت آن محسوب می شود.

دبیرکل هلال احمر کشور از اعزام نیروها از یک هفته پیش خبر داد و تصریح کرد: هلال احمر بخشی از مردم است و مفتخر است که تمام تلاش خود را در خدمت عبادت کنندگان اباعبدالله قرار داده است. حسین علیه السلام در کنار سایر سازمان ها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید