توجه ویژه کمیته امداد به اشتغالزایی/ وام کمیته امداد در سال جاری 400 میلیارد تن است.


ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۲
کد خبر: 1838275

مسعودیان راد با اشاره به اینکه وام کمیته امداد در سال جاری 400 میلیارد تن است، گفت: کمیته امداد توجه ویژه ای به اشتغالزایی دارد و در نظر دارد در سال جاری بیش از 6 هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن مسعودیان راد در گفت و گو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به موضوع اشتغال و کارآفرینی به توانمندسازی مشتریان اشاره کرد و گفت:

وی ادامه داد: 40 درصد از مشاغل ایجاد شده در کشور در سال گذشته مربوط به کمیته امداد بوده است و امسال نیز تلاش می کنیم 50 درصد اشتغالزایی در کشور توسط کمیته امداد تامین شود.

مدیرکل کمیته امداد کوم با اشاره به اینکه 105 درصد از برنامه های سال گذشته محقق شده است، گفت: 79 درصد از اعتبارات سال گذشته مصرف شده و مابقی در این ماه ها استفاده می شود.

وی افزود: سال گذشته 2060 طرح اشتغال زایی داشتیم که 4700 شغل ایجاد و حدود 500 مورد کاریابی معرفی شد.

مسعودیان راد با اشاره به اینکه امسال توجه ویژه ای به اشتغالزایی داریم، خاطرنشان کرد: برنامه ها و اقدامات زیادی برای استان در نظر گرفته شده که خارج از برنامه های مرکز است.

وی گفت: این مرکز برای سال جدید برای 6 هزار و 100 شغل برنامه ریزی کرده است اما تقاضای ما بیش از 7 هزار شغل است.

مدیرکل کمیته امداد کوم با اشاره به اینکه سال گذشته 170 میلیارد تن وام داشتیم، گفت: امسال 400 میلیارد تن وام داریم که برنامه های خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: مشاغل دانش بنیان در سال جاری برنامه ریزی شده است. برای تحقق این امر از سال گذشته جلسات متعددی با دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری برگزار کرده ایم.

مسعودیان راد با اشاره به برگزاری رویدادهای دانش بنیان در سال جاری افزود: با برگزاری رویدادهای دانش بنیان در استان حمایت ویژه ای از ایده پردازان و کارآفرینان صورت می گیرد. ما کارآفرینان ملی اما جهانی در کمیته کمک داریم.

وی گفت: از دیگر برنامه های امسال ایجاد و ساماندهی مشاغل فرهنگی در استان است که برای 200 شغل احصاء شده است.

مدیرکل کمیته امداد کوم در خصوص اشتغال روستایی گفت: توسعه روستایی یکی از موضوعات مهم در جامعه امروزی است. حوادث و مشکلات زیادی در سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهر رخ می دهد که برای جلوگیری از این امر باید به زندگی روستایی توجه بیشتری شود.

وی افزود: از دیگر برنامه ها ایجاد اشتغال با منابع خیریه است. همچنین 35 درصد منابع اعتباری نیز توسط زنان جذب می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید