پیش بینی اشتغالزایی برای 1500 مدعی بهزیستی در خراسان شمالی در سال جاری


ساعت: 12:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883101

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت:

محسن توحیدی مقدم گفت: با توجه به اینکه امسال بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید و اشتغال اعلام شده است، پیش بینی و برنامه ریزی اشتغالزایی برای 1514 نفر از افراد این سازمان در استان دستور داده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرنگار عصرترک از بجنورد، محسن تحدی مقدم مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار داشت: 117 هزار و 169 نفر در استان خراسان شمالی تحت پوشش این سازمان هستند که 42 هزار و 268 خانوار را شامل می شود. .

وی ادامه داد: از کل افراد تحت پوشش مددکاری اجتماعی خراسان شمالی 22 هزار و 915 نفر مستمری بگیر هستند و مابقی در بخش های مختلف خدمات غیر مستمری دریافت می کنند.

توحیدی مقدم با بیان اینکه در استان خراسان شمالی 14 آسایشگاه از شیرخوارگان تا 18 سال در مراکز شهری به این افراد خدمات رسانی می کنند، گفت: 221 نفر به صورت شبانه روزی در این مراکز اقامت دارند.

این مسئول همچنین از بهره برداری 11 مرکز اورژانس اجتماعی در استان خبر داد و گفت: همچنین 23 مرکز 24 ساعته نگهداری از معلولان جسمی، ذهنی و سالمندان با 740 ساکن در این مراکز و 21 مرکز توانبخشی روزانه خدمات رسانی می کنند. مراکز با ارائه خدمات روزانه 650 نفر فعال هستند.

وی یادآور شد: بهزیستی خراسان شمالی 526 دانش آموز، 161 فرزند دوقلو و بیشتر، 960 کودک شبه خانواده و 1.35 دانش آموز معلول تحت پوشش این سازمان دارد که خدمات دریافت می کنند.

توحیدی مقدم گفت: در مجموع 352 مرکز نیکوکاری، انجمن های مراکز غیردولتی در استان خراسان شمالی خدمات رسانی می کنند.

وی افزود: 15 مرکز اسکان بین بخشی، 70 مرکز سرپایی، چهار مرکز انتقال و یک مرکز تحت پوشش هنر.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته برای 916 نفر از گروه های هدف تحت پوشش این نهاد حمایتی با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد تومان و 2 میلیارد و 140 میلیارد تومان از محل پرداخت بیمه ها وجوه اشتغال تامین شد و 886 خانوار خدماتی شامل ساخت، سپرده گذاری و تعمیر.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید و اشتغال اعلام شده است، ایجاد اشتغال برای 1514 نفر در استان پیش بینی و برنامه ریزی شده است که از تبصره 16، مبلغی 151 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار.

این مسئول همچنین افتتاح خانه حمایت از معلولان ذهنی در شیروان و بجنورد، افتتاح 64 واحد مسکونی، افتتاح غربالگری شنوایی سنجی در درمنه و سملکان و نگهداری میز خدمت در محل نماز جمعه را نام برد. در قالب ویژه برنامه های هفته رونق در خراسان شمالی.

توحیدی مقدم با اشاره به اینکه در ایام کرونا سازمان اجتماعی برای خدمات شبانه روزی و روزانه تعطیل نبود، ادامه داد: نکته قابل توجه این است که در آن ایام با توجه به حساسیت های ایجاد شده در جامعه، خدمات بهداشتی و درمانی انجام شد. به طور مستمر اجرا می شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی افزود: بر اساس آمار ثبت شده در سال 1400، 560 نفر به افراد تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی اضافه شدند.

انتهای پیام/ رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید