7700 دانش آموز قزوینی تحت حمایت کمیته امداد/بازپرداخت بیش از 8 میلیارد ریال وام دانشجویی هستند.

وی افزود: چهار هزار و 150 دانش آموز مقطع ابتدایی، 2 هزار و 214 دانش آموز مقطع متوسطه اول و یک هزار و 365 دانش آموز مقطع متوسطه اول تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین گفت: 65 دانشجو، 290 دانشجو، 24 دانشجو، 9 دانشجوی دکتری و 22 دانشجو از حمایت کمیته امداد قزوین بهره مند می شوند.

پرداخت 22 میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان

گلی پور گفت: در نیمسال اول سال تحصیلی جاری 3 میلیارد و 800 میلیون ریال بابت شهریه دانشجویی و حدود 22 میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی دانشجویان تحت حمایت شامل لوازم التحریر، لوازم التحریر، کتب درسی و تبلت پرداخت شد.

وی از اهدای 2500 تبلت به دانش آموزان با حمایت کمیته امداد از سال 99 خبر داد و گفت: در سال جاری حدود 6 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت 400 تبلت هزینه شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات احصاء شده و درخواست خانواده ها حدود 500 دانش آموز در استان قزوین نیازمند تبلت و گوشی هوشمند هستند.

وی ادامه داد: دانش آموزان با حمایت کمیته حمایت از تسهیلات قرض الحسنه تا سقف 20 میلیون تن از محل صندوق حمایت استان بهره مند می شوند. امسال حدود 8 میلیارد و 800 میلیون ریال وام به 70 دانش آموز در استان قزوین پرداخت شد.

گلی پور در ادامه گفت: بخشی از شهریه دانش آموزان توسط خیران و موسسات خیریه تامین می شد، به همین دلیل خیران بخش زیادی از وام مورد نیاز برای خرید 400 تبلت برای دانش آموزان را پرداخت کردند.

وی افزود: امسال بانک ملی استان قزوین 250 میلیون کمک نقدی به کمیته پشتیبانی تبلت اهدا کرد که 180 تبلت خریداری و بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد. آموزش و پرورش استان نیز در این زمینه همکاری و مشارکت دارد.

نماینده کمیته فرهنگی کمیته فرهنگی استان قزوین گفت: یکی از برنامه های کمیته امداد کمک آموزشی به دانش آموزان در کنکور است، با تعدادی از مدارس برای کنکور قرارداد بسته شده و دانش آموزان پایه سوم از بورسیه تحصیلی رایگان برخوردار شده اند.

انعقاد قرارداد همکاری با 13 مرکز مشاوره

وی افزود: برگزاری کلاس های مشاوره رایگان برای دانش آموزان از دیگر اقداماتی است که به همین منظور با تفاهم نامه همکاری با 13 مرکز مشاوره انجام شده است.

این مسئول گفت: اردوهای زیارتی و تفریحی در تابستان برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برگزار می‌شود که در دو سال گذشته به دلیل اپیدمی کرون لغو شده است.

وی در پایان گفت: برگزاری کلاس های حمایتی، آموزشی و تربیتی با ظرفیت فرهنگیان، پرداخت هزینه ثبت نام در کنکور، اهدای جوایز تشویقی به برگزیدگان بالاترین کلاس های کنکور از دیگر فعالیت هایی است که انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید