مردم اراک از زمان تعطیلی نیروگاه شازند نفس می کشند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; نیروگاه شازند به دلیل استفاده از نفت کوره یکی از عوامل آلودگی شهرهای اراک و شازند محسوب می شود. اعتراض وجود دارد.

بر اساس گزارش مرکز پایش آلودگی هوای استان مرکزی و بر اساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای اراک، نتایج دی‌اکسید گوگرد در تمامی ایستگاه‌های دارای سنسور این آلاینده افزایش چشمگیری داشته است.

افزایش دی اکسید گوگرد به ویژه در بامداد از ساعت 1 تا 6 بامداد امروز 16 آذرماه کاملا مشهود است و میزان دی اکسید گوگرد در ایستگاه منطقه بیش از حد مجاز و به 258 رسیده است که به معنای وضعیت خطرناک است. .

همچنین دیشب داده های ذرات معلق در ایستگاه های مخابراتی، دانشگاه علوم پزشکی شهید باهنر و پردیس بالاتر از حد استاندارد بود.

استنشاق گازی که از احتراق نفت کوره خارج می شود این قابلیت را دارد که به عنوان یک سم مهلک برای انسان عمل کند به شرطی که غلظت بالایی داشته باشد. اگر غلظت گاز کم باشد، احتمال بروز درد قفسه سینه، مشکلات تنفسی، التهاب چشم و بیماری های قلبی و تنفسی بیشتر است..

همچنین هنگام سوزاندن نفت کوره در هوا، سولفات ها و نیترات ها به صورت ذرات بسیار ریز معلق می شوند که باعث افزایش حجم و حجم آنها، آلودگی هوا و افزایش خطر ابتلا به آسم و حملات قلبی، تنفسی، سرطان و غیره می شود..

از طرف دیگر، اکسیدهای گوگرد حاصل از احتراق نفت کوره را می توان با حل شدن در آب به اسید تبدیل کرد. در شرایط اقلیمی و بارندگی خاص، باران اسیدی را تشکیل می دهد که می تواند فلزات سنگین را در خود حل کند و خاک را سست کند و یکی از عوامل مهم فرسایش خاک، از بین رفتن پوشش گیاهی و احتمال وقوع سیل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید