بزرگترین مشکل بنگاه های تجاری نبود برنامه مدون است


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881526

زنگنه گفت: یکی از محوری ترین مشکلات و زخم های بنگاه های اقتصادی کشور نبود مدل مالی و در نتیجه عدم برنامه ریزی سیستماتیک برای کسب سود اقتصادی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در شورای اسلامی صبح امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه زیورآلات سنتی تربت حیدریه اظهار داشت: این بدان معناست که اکثر مدیران بنگاه های اقتصادی عمقی ندارند. و با نگاه دوراندیشانه به شرایط بازار داخلی و خارجی و تصور اینکه با اتکا به سرمایه گذاری اولیه موفق شوند و این با الفبای کارآفرینی فاصله زیادی دارد.

وی گفت: اهمیت این گفته زمانی آشکارتر می شود که دست اندرکاران حوزه اقتصاد و بنگاه اقتصادی بدانند که یک فعالیت اقتصادی موفق نخواهد بود مگر اینکه تمام محاسبات سود و زیان آن در دست کارشناسان مالی قرار گیرد.

زنگنه تصریح کرد: هر فعالیت اقتصادی در مثلث عشق و علاقه، انگیزه و پشتکار و همچنین اقتصاد کار ایجاد می شود و عامل سوم آنقدر مهم است که اگر به نقش آن در فعالیت اقتصادی توجه نشود می تواند تحت الشعاع قرار گیرد. 2 ضلع دیگر مثلث را قرار دهید

مدیر این واحد تولیدی همچنین گفت: سرمایه اولیه برای راه اندازی کارگاه 15 میلیارد ریال است و هم اکنون برای 13 نفر شغل ایجاد کرده ایم.

زهرا خیرآبادی افزود: گروه جواهرسازی گلاریس تولید جواهرات از عقیق، طلا و یا ترکیبی از هر دو را آغاز کرده است.
هم اکنون 130 نفر در زمینه تراش سنگ عقیق در تربت حیدریه به منظور جلوگیری از خام فروشی فعالیت دارند.

عقیق بایگ تربت حیدریه بهترین خاصیت رنگرزی را در کشور دارد و در رنگ های طبیعی مختلف مانند سبز، زرد و قرمز وجود دارد. سنگ عقیق به صورت رگه ای در داخل سنگ سخت بازالت یافت می شود و برای استخراج آن باید با بیل مکانیکی یا بولدوزر سنگ را جدا کنید. منطقه بایگ از نظر ظرفیت و تنوع ذخایر معدنی موقعیت خوبی دارد و یکی از معادن معروف آن معدن طلا، عقیق و گرانیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید