برنامه عملیاتی مدون برای دستیابی به عمق کافی برای عبور ایمن کشتی ها در بندر آستارا


ساعت: 14:45
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905066

مدیرکل بنادر گیلان از دستیابی به عمق مناسب برای تردد ایمن کشتی ها در بندر آستارا خبر داد و گفت: این امر در قالب یک برنامه عملیاتی مدون و توافقی با صدها ساعت کار کارشناسی امکان پذیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه حسین یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در گفتگو با اصحاب رسانه با اشاره به دستیابی به عمق مناسب برای تردد ایمن کشتی ها در بندر آستارا اظهار داشت: این دستاورد مهم در چهار سال به دست آمده است. ماه ها که حاصل تلاش شبانه روزی تیمی متشکل از یکصد نفر از کارشناسان فنی و دریایی و استفاده از حداکثر ظرفیت تجهیزات لایروبی در بنادر شمال کشور و در قالب یک برنامه عملیاتی مدون و توافق شده با صدها نفر می باشد. ساعت کار کارشناسی

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی بی نظیر بین چهار شناور لایروبی در منطقه عملیاتی پرخطر از نظر نقاط بحرانی کم عمق و شرایط جوی نامساعد متعدد و با استفاده از تیم های تخصصی هیدروگرافی در تمامی مراحل لایروبی این موفقیت حاصل شد. بندر آستارا که نقش مکمل و مهمی را نسبت به سایر بنادر استان ایفا می کند، می تواند با کانالی کاملاً ایمن با حداقل عرض 100 متر و حداقل عمق پنج و نیم متر و همچنین دریاچه ای با حداقل عمق پنج و نیم متر، برای انجام این کار در مناسب ترین شرایط ممکن.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان تصریح کرد: عملیات لایروبی بر اساس تعهدات قراردادی سازمان بنادر و دریانوردی با شرکت سرمایه گذار مدیریت بندر آستارا (شرکت خدمات دریایی و بندری کاوه) و تعهد سازمان به این دریانوردی کاوه انجام شد. و شرکت خدمات بندری وظیفه نگهداری اسکله های مستقر را برای رونق اقتصادی بیشتر بندر آستارا و همچنین ایجاد اشتغال دوگانه برای جوانان این شهرستان بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید